zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De zeven doodzondes tijdens woon-werkverkeer

24 februari 2011 - Reizigers hebben de grootste hekel aan gevaarlijk of slecht rijgedrag van andere bestuurders tijdens woon-werkverkeer. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek dat Regus onder 10.000 zakelijke respondenten. Hen werd gevraagd naar de factoren in het woon-werkverkeer die hen het meest stress gaven en hun productiviteit en tevredenheid over hun werk ondermijnden.

Nederlandse reizigers blijken meer last te ondervinden van verkeersagressie (58 procent). De top drie bestaat verder uit gevaarlijk of slecht rijgedrag van andere bestuurders (44 procent) en vertragingen van het openbaar vervoer en geschrapte treinen (35 procent). 



Reisduur
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat in Nederland de gemiddelde reisduur naar het werk 27 minuten bedraagt. 23 procent van de Nederlanders is echter meer dan drie kwartier onderweg. Toch is die reistijd minder belangrijk dan de reiservaring. Eduard Schaepman, algemeen directeur van Regus Benelux: "Geen enkele werkgever heeft er baat bij dat de werknemers van zijn onderneming vermoeid en gestrest op het werk arriveren. Deze stress kan immers een negatieve invloed hebben op de productiviteit, motivatie en tevredenheid van werknemers. Reizen naar een locatie dichter bij huis, met name buiten de spitsuren, is vaak de beste manier om dit soort stress te voorkomen en een betere, kalmere en productievere werktijd te krijgen." 

De top zeven doodzonden van het woon-werkverkeer in Nederland:
1. Verkeersagressie (66 procent)
2. Gevaarlijk of slecht rijgedrag (44 procent)
3. Vertragingen van het openbaar vervoer en geschrapte treinen (35 procent)
4. Mensen die luid telefoneren (28 procent)
5. Gebrekkige informatieverlening van de vervoersmaatschappijen (22 procent)
6. Onbeleefd gedrag van medepassagiers (dertien procent)
7. Vervuiling en te hoge temperaturen (dertien procent)

De top zeven doodzonden van het woon-werkverkeer wereldwijd:
1. Gevaarlijk of slecht rijgedrag (52 procent)
2. Vertragingen van het openbaar vervoer en geschrapte treinen (40 procent)
3. Verkeersagressie (34 procent)
4. Vervuiling en te hoge temperaturen (24 procent)
5. Mensen die luid telefoneren (negentien procent)
6. Gebrekkige informatieverlening van de vervoersmaatschappijen (achttien procent)
7. Onbeleefd gedrag van medepassagiers (vijftien procent)

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Hoe positioneer ik mijn organisatie in het huidige contentgeweld?
 Vraag naar e-health experts stijgt explosief
 De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander is per dag een uur kwijt aan woon-werkverkeer
 Manager ergert zich kapot aan files en lange vergaderingen
 Vermoeidheid leidt tot gevaarlijke avondspits
 Agressief rijgedrag grootste ergernis op de weg
 
 
reacties
 
Ton  |   | 
24-02-2011
 | 
08:02 uur
Een pretentieus stuk. Het betreft hier geen doodzonde maar hoofdzonde, waar er 7 van zijn.
En bovenstaande zijn te herleiden naar: Acedia, Ira en Superbia. Verdieping door de schrijver lijkt hier op zijn plek.
met vriendelijke groet, een leek.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
De fabel van transformationeel leiderschap ontkracht (1) 
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken (1) 
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling (1) 
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
top10
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
Nederlander heeft liever geen expat als collega
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
IT'er merkt krappe arbeidsmarkt niet in portemonnee
IT-professional staat open voor een nieuwe baan, maar wordt niet benaderd
Overheid loopt voorop in persoonlijke ontwikkeling
Een smart kantoor laat iedereen fijner, beter en veiliger werken
meer top 10
vacatures
meer vacatures