zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse manager vertrouwt op e-mail als informatiebron

8 februari 2011 - Nederlandse managers zoeken voornamelijk via e-mail naar relevante informatie. Met 85 procent is dit het hoogste percentage ter wereld. Daarnaast geeft 38 procent aan dat zij veel data opzoeken in klantdatabases. Slechts vier procent – het laagste percentage wereldwijd – zoekt in social media news feeds.


Dit blijkt uit wereldwijd onderzoek van Avanade. Nederlanders kiezen voor veilige opslag. Slechts acht procent van de Nederlandse managers slaat data op de desktop op, terwijl nog 44 procent van de Fransen en Italianen dit doet. De grootste hoeveelheid van de Nederlanders (65 procent) slaat data op de server op en twaalf procent gebruikt cloud gebaseerde opslag. 



Verbeterpunten
Toch geven managers aan dat er wel een aantal zaken verbeterd kan worden. 54 procent zegt dat ze sneller toegang willen tot data en 50 procent meent dat het trainen van medewerkers kan helpen om effectiever met datastromen om te gaan. Dit is nodig omdat 42 procent van de managers de benodigde informatie niet kan vinden. 

Investeren
Ook is managers gevraagd waar ze het komende jaar in gaan investeren. Het hoogste percentage (73 procent) geeft aan in beveiliging te investeren. Daarnaast staan CRM (38 procent), mobility (35 procent), digital collaboration (31 procent) en financiële systemen (31 procent) hoog op het verlanglijstje. 50 procent geeft aan dat ze de komende periode wil gaan investeren in cloud computing/SaaS. 

Datakoppeling
"Veel organisaties gaan nog steeds niet goed om met de steeds grotere omvang van hun opgeslagen data en het omzetten hiervan naar informatie," zegt Erik Lamers, Business Development & Marketing Director bij Avanade Nederland. "Toch doen Nederlanders het op het gebied van het toegankelijk maken van data al redelijk goed ten opzichte van andere landen. Echter, de kans zit hem in het bieden van oplossingen waardoor data informatie wordt en het bedrijf in staat is zinvol interne informatie te koppelen aan externe informatie, bijvoorbeeld afkomstig vanuit social media".

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Cloud: vooral om time-to-market en kosten te beperken
 Innovatieve IT-diensten sleutel tot groei na crisis
 Onvolledige backups steeds vaker oorzaak van dataschade
 Informatiebeveiliging is must voor organisaties die mobiel zakendoen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10