zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Foei, Oger

Door: Fred Akkerma,   11-06-2006,   11:56 uur
 

Mannen die goed gekleed willen gaan, kunnen eigenlijk niet om Oger heen. De stichter, Oger Lusink, heeft ervoor gezorgd dat koninklijk, corporate en bekend (mannelijk) Nederland niet langer in de hobbezakken van Hugo Boss rondloopt, maar in strakke, getailleerde creaties van Italiaanse origine. Bravo! Maar dit weekend ontwaarde ik in figuurlijke zin toch een weeffoutje in het strak geleide 'dressed for success' concept.

In de etalage van de Haagsche vestiging van de winkelketen ontwaarde ik een fraai colbertje van Corneliani. Hetzelfde dat ik vorig jaar uit de zomercollectie kocht.



Eh, pardon? Oger, dat kan toch niet? Oude collecties voor nieuw door laten gaan. Van collega-Ogerfans begreep ik dat er meer oud spul tussen de nieuwe collectie is gemoffeld. Foei, Oger. Die spullen horen toch echt thuis in de outletstore...

 
 Doorsturen    24 reacties

 
 
 
Over de auteur:
Fred Akkerma is hoofdredacteur van Managersonline.nl. Daarvoor was hij journalist, ondernemer en manager. Nu alle drie.
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
heer c.j. sanders  |   | 
12-06-2006
 | 
11:54 uur
Foei Fred,

Zo ontwaarde ik een taalfoutje. "...een fraai colbertje van Corneliani. Dezelfde die..." Het is HET colbertje, dus: hetzelfde dat.... Als er niks is om over te schrijven Fred, schrijf dan niks. En trouwens je bent toch niet verplicht het te kopen ?! en als je mooi vindt dan maakt het niet uit...,toch?
Fred Akkerma  |   | 
12-06-2006
 | 
12:22 uur
Foutje hersteld, dank. En klantenbedrog vind ik wel degelijk iets om aan de kaak te stellen.
R  |   | 
13-06-2006
 | 
08:48 uur
Foei C.J. Sanders,

Het is, "en als je HET mooi vindt dan maakt het toch niet uit"..., toch?
Eerst de balk uit je eigen oog halen en dan de splinter bij een ander.
J. Appels  |   | 
14-06-2006
 | 
12:13 uur
Tja, klantenbedrog... Ik denk dat we dan verder moeten kijken dan onze neus lang is. Bijna elke winkel in NL heeft kledingstukken in haar assortiment van vorig jaar!

Wellicht is het zo dat de andere kleur (colbert) vorig jaar wel helemaal niet te krijgen was.

Wat een problemen hebben we!
jm.nijpels@ggze.nl  |   | 
15-06-2006
 | 
08:28 uur
Shrek is ook een Oger,heb je zijn kleding weleens gezien?
Annelies Akkerman  |   | 
15-06-2006
 | 
20:15 uur
Als dit de moderne managers moeten zijn, je druk maken om typefoutjes en kleding .......... ik vind het bij vrouwen al vreselijk, dat praten over wasmiddelen en jurkjes ... maar ja ieder het zijne. En wat is er mis met een C&A-tje (ha ha) Een krachtige persoonlijkheid heeft die poespas niet nodig.
Jos Steynebrugh  |   | 
19-06-2006
 | 
09:15 uur
Ik heb werlekijk genoten van de reactie van mevrouw Akkerma (geen schrijffoutje?): héérlijk nuchter. Kennelijk zijn er bij mannen ook mooie domme blondjes die hun (ONZE) tijd verklooien aan dit soort geneuzel. En dan te bedenken dat er mensen bestaan die al charisma hebben met slechts een lendedoek om.

Jos Steynebrugh
Change Enhancement, Zoetermeer
mevrouw K. Muller  |   | 
19-06-2006
 | 
09:27 uur
Volgens mij gaan we te veel voorbij aan waar het hier oorspronkelijk om gaat: misleiding.
Ik ben van mening dat dit wel een kwalijke zaak is en afbreuk doet aan het kwaliteitsimago van Oger.
Jeff Dadema  |   | 
19-06-2006
 | 
20:59 uur
Waarom zou Oger een artikel niet wat langer in de collectie mogen voeren? Je geeft zelf aan dat het een fraai colbertje betreft. Of zetten ze erbij dat het het allernieuwste model is?

Wees blij dat je het nog steeds een fraai exemplaar vindt. Je kunt het ook positief benaderen en denken 'ik ben nog steeds hip met mijn vorig jaar gekochte jasje'!

Jeff Dadema
Letsgoactive klantgericht denken, klantgericht doen
Fred Akkerma  |   | 
19-06-2006
 | 
21:53 uur
@ Jos Steynebrugh: Ik ben wel blij dat u me als een MOOI dom blondje beschouwt.

@ Jeff Dadema: Ik vind uw opmerking niet erg klantgericht gedacht, maar juist erg vanuit de winkelier.
Jos Steynebrugh  |   | 
20-06-2006
 | 
08:31 uur
Fred, wél goed lezen!!!
Het gaat helemaal niet over jou
Jos
Jeff Dadema  |   | 
20-06-2006
 | 
13:03 uur
@ Fred Akkerma: Ik vind uw opmerking niet erg klantgericht gedacht, maar juist erg vanuit de winkelier.

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Als de consument werkelijk interesse heeft in het fraaie colbertje (u in ieder geval) dan is het juist wel klantgericht om het nog even te blijven aanbieden. Steeds een geheel nieuwe collectie wordt niet door iedere (potentiële) klant gewaardeerd.

Er zijn tenslotte meer mensen in de late majority dan in de groep early adapters. het colbertje moet dan natuurlijk wel nog voldoen aan het huidige modebeeld.

Maar goed, waar maken we ons eigenlijk druk over? Als klant beslis je altijd nog zelf wat je wel en niet koopt.
Fred  |   | 
21-06-2006
 | 
10:01 uur
Wat een geneuzel. Ga aan't werk!!!
Jeff  |   | 
21-06-2006
 | 
15:23 uur
Eens!
heer Wil Houben  |   | 
27-06-2006
 | 
09:46 uur
Kan nog niet aan het werk. Lig al half uur in een deuk over zoveel stupiditeit. Ongelooflijk.
Eric  |   | 
28-06-2006
 | 
23:14 uur
Lekker belangrijk!
JOHAN S.  |   | 
29-06-2006
 | 
13:18 uur
Fred,

Misschien kan je het colbertje inruilen voor een model uit de 2006/2007 Oger-collectie..........


Johan
Marshal  |   | 
4-07-2006
 | 
08:36 uur
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort But where he stands at times of challenge and controversy.......
burger king  |   | 
7-07-2006
 | 
17:49 uur
dat mensen hier tijd voor hebben...............
hs  |   | 
26-07-2006
 | 
15:51 uur
......ik kocht vorig jaar een koelkast en laat dat ding nu weer in de showroom staan!!!
Francien  |   | 
31-07-2006
 | 
03:46 uur
Tip uit de retail branche...
Van bedrog zoals hierboven gesteld is geen sprake. Topmerken hebben altijd standaard modellen in hun collectie, die een paar jaar kunnen meegaan. Het verschil zit hem dan net in het knoopje, zakje, boordje. Iemand die bij Oger winkelt zou dat moeten weten...
Jade Appels  |   | 
9-10-2006
 | 
14:47 uur
Hebben jullie wel tijd om het te lezen maar niet om te reageren? Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Geniet gewoon eens lekker van zeuren om niets.
heer M. Bleecke  |   | 
11-10-2006
 | 
20:05 uur
Een strak pak vereist een strak lijf. Een strakke organisatie vereist een strakke communicatie. Niet dat geklets en gezwets over een colbertje. Vooral een colbertje dat te strak om het lijf zit!
robert  |   | 
13-10-2006
 | 
08:32 uur
Als man verlang ik af en toe, na dit gezemel, weer eens naar de ruige mannenwereld die Bavaria laat zien in de commercials......
Laat je nagel pedicuren!

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10