zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Geef uw medewerker een dosis vitaliteit cadeau

3 juni 2009 - Bijna acht op de tien organisaties in Nederland vinden het belangrijk te investeren in vitaliteit. Dit blijkt uit onderzoek van Holland Fit. Het welzijn van de medewerkers is vaker en meer onder de aandacht. Vitale geschenken worden echter compleet over het hoofd gezien.

Een actief bedrijfsuitje of fruit op kantoor liggen voor de hand voor de meeste P&O managers. Een sportprogramma is hierna het populairst. Wat opvalt is dat medewerkersgeschenken helemaal niet bij de P&O-ers of directie naar voren komt. "Een gemiste kans," aldus J. van Zwieten, directeur van Holland Fit. "Met een sportief cadeau worden medewerkers op een luchtige wijze gestimuleerd om in beweging te komen. Laat medewerkers op een leuke manier merken dat aan hun welzijn gedacht wordt." 



Vitale geschenken
Volgens het onderzoek is de meest vergeten optie 'geschenken'. Hoe dit komt? De relatie met vitaliteit wordt veelal niet gezien. Men is simpelweg niet op de hoogte van de mogelijkheden. Het enthousiasme voor vitale geschenken is er wel, als wordt doorgevraagd. 86 procent van de ondervraagde P&O managers zouden overwegen om vitale geschenken cadeau te doen. Investeren in gezond en fit personeel kan zelfs in tijden van recessie. De creatieve P&O manager creëert met relatief lage kosten beleving.

 
 Doorsturen   4 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Koffieautomaat moet zo ver mogelijk van werkplek
 Overheid moet bedrijven helpen gezond gedrag te stimuleren
 Fietsende werknemer is goedkoper en gezonder
 Oudere werknemer is vitaler dan jongere
 
 
reacties
 
Rutger Boelsma  |   | 
4-06-2009
 | 
11:10 uur
Naast de vitale geschenken ook wel eens aan een mentaal geschenk gedacht? Wat te denken van E-coaching?.Body en mind zijn nu eenmaal onlosmakelijk met elkaar verbonden. Juist in deze tijd, merk ik dat medewerkers zich onzeker(der) voelen en daardoor veelal ook meer gestrest zijn. Natuurlijk is lekker met je lijf bezig zijn heel goed, maar de mind wil ook zijn ontspanning. Dat kan met E-coaching.E-coaching is een een geweldige vorm van persoonlijke begeleiding. Let wel, zowel het initiatief als de verantwoordelijkheid ligt bij de medewerker. Een E-coach stimuleert en ondersteunt de medewerker op afstand en maakt daarbij gebruik van internettechnologie zoals chat, e-mail, internettelefonie,of videoconferencing. Het doel kan zijn begeleiding en ontwikkeling, maar ook geruststelling en 'je lekker in je vel voelen'. Ik merk in de praktijk dat, doordat de medewerker, goed moet nadenken over hoe hij zijn ‘probleem’ of onzekerheid gaat formuleren (immers hij moet het digitaal op schrift stellen) soms een deel van zijn of haar probleem al op voorhand is opgelost. Het E-coachen van een medewerker kan vaak veel stress oplossen,zekerheid en welbevinden doen toenemen. Mooi cadeautje van de werkgever,en het levert hem bovendien ook nog eens veel op.Ook hier creëert de creatieve P&O manager met relatief lage kosten veel beleving, maar ook loyaliteit.
Stappenteller  |   | 
29-08-2011
 | 
16:19 uur
Een stappenteller is ook een leuk idee. Bedrukt met logo of motiverende tekst. Zo kan de medewerker in de gaten houden of hij of zij regelmatig aan de 10.000 stappen komt.
Vitaliteit Bedrijfsadvies Jerabel  |   | 
30-08-2011
 | 
09:17 uur
Vitaliteits Bedrijfs APK. Mentale vitaliteit van de werknemer zorgt voor vitaliteit in het bedrijf. De ''binnenkant'' van het bedrijf is het hart van uw onderneming en net zo belangrijk als de buitenkant. Onafhankelijk waardoor drempels wegvallen. intuïtief, dus snel helderheid, geen ellenlange rapportages, wel daadkracht. relatief lage traject kosten, komt de zorgplicht van de werkgever ten goede.
Kees van Heijster  |   | 
4-06-2014
 | 
17:23 uur
Een wat ouder artikel maar toch wil ik graag benadrukken dat het belang van dergelijke relatiegeschenken nog meer gestegen lijkt te zijn. Duurzaamheid en vitaliteit/gezondheid blijven enorm belangrijk binnen het bedrijfsleven en het imago van bedrijven en aan deze groei lijkt voorlopig nog geen einde te komen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10