23 februari 2009 -
Veel werknemers twijfelen er aan, maar de manager heeft wel degelijk nut. Die twijfel wordt vaak gevoed door gebrek aan kennis over de werkzaamheden van de manager. Duidelijkheid daarover kan een hoop misverstanden voorkomen, aldus MD Weekly.
Veel medewerkers realiseren zich niet dat de inzet van managers noodzakelijk is om tot kwaliteit, een efficiënte besteding van geld, productieverhoging en publieke verantwoordelijkheid te komen. Ook kan een manager sceptici wijzen op bestuurlijke vraagstukken, en zo zijn meerwaarde tonen.
Communicatie
In geval van gesloten organisaties, hetgeen kan leiden tot kwaliteitsverlies, slechte samenwerking, onvoldoende tegenspraak, onderlinge ruzies en slechte dienstverlening kan de manager de communicatie openbreken en het voortouw nemen in de verbetering daarvan. Door medewerkers actief te betrekken bij de juiste onderwerpen zal er onderling begrip worden gekweekt. Zo kan duidelijk worden gemaakt wat er zich achter de schermen afspeelt en wat de manager doet om een organisatie draaiende te houden.
Bron:Management Rendement, MD Weekly