zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Combinatie tv en internet goed voor merkvoorkeur

26 juni 2005 - De voorkeurspositie van een merk kan worden verhoogd door een combinatie van televisie en internet in te zetten. Dat kan worden geconcludeerd uit een onderzoek van Share of Mind en Blauw Research, uitgevoerd in opdracht van Amicon Zorgverzekeraar, Tiscali en Planet Internet.

Naambekendheid en merkvoorkeur


In dit onderzoek werd vooral gekeken naar de mate waarin de inzet van internet, radio en tv hebben bijgedragen aan de naamsbekendheid en merkvoorkeur van Amico. Daarnaast werd onderzocht in hoeverre deze kanalen bijdroegen aan offerteaanvragen en nieuwe verzekerden. Het blijkt dat de naambekendheid van Amicon steeg van 43 tot 62 procent. Dit was voor een groot deel te danken aan de tv-reclame, maar ook internet was effectief. Van alle Nederlanders zag 11 procent minstens een keer een online uiting van Amicon. Via internet kwam 19 procent van de offerteaanvragen binnen. De online aanvragen waren goed voor 13 procent van het aantal nieuwe verzekerden.


Bron: MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10