26 juni 2005 -
De voorkeurspositie van een merk kan worden verhoogd door een combinatie van televisie en internet in te zetten. Dat kan worden geconcludeerd uit een onderzoek van Share of Mind en Blauw Research, uitgevoerd in opdracht van Amicon Zorgverzekeraar, Tiscali en Planet Internet.
Naambekendheid en merkvoorkeur
In dit onderzoek werd vooral gekeken naar de mate waarin de inzet van internet, radio en tv hebben bijgedragen aan de naamsbekendheid en merkvoorkeur van Amico. Daarnaast werd onderzocht in hoeverre deze kanalen bijdroegen aan offerteaanvragen en nieuwe verzekerden. Het blijkt dat de naambekendheid van Amicon steeg van 43 tot 62 procent. Dit was voor een groot deel te danken aan de tv-reclame, maar ook internet was effectief. Van alle Nederlanders zag 11 procent minstens een keer een online uiting van Amicon. Via internet kwam 19 procent van de offerteaanvragen binnen. De online aanvragen waren goed voor 13 procent van het aantal nieuwe verzekerden.
Bron:MD Weekly