zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Millennials vallen voor organisaties met eerlijk verhaal

28 augustus 2017 - Talent aantrekken is voor veel organisaties een uitdaging nu de arbeidsmarkt krapper wordt. Vooral millennials, jonge professionals geboren tussen 1980 en het jaar 2000 zijn populair. Wat zoeken zij in een werkgever?

Uit onderzoek van Effectory, uitgevoerd onder ruim 300.000 medewerkers, blijkt dat millennials warm lopen voor organisaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Millennials willen het liefste werken voor organisaties met een helder en eerlijk verhaal, die zich bezig houden met duurzame bedrijfsvoering. Jongeren tot 35 jaar beoordelen de stelling ‘Ik vind het belangrijk dat een organisatie aandacht besteedt aan maatschappelijk verantwoord ondernemen’ met een 7,7. Vanaf 35 jaar daalt deze score, de groep vanaf 45 jaar beoordeelt de stelling gemiddeld met een 7,4.

 Social media
Guido Heezen, directeur en oprichter van Effectory, geeft tekst en uitleg. "Jonge professionals willen zich kunnen identificeren met de doelen en visie van een organisatie. Of er een match is bepalen zij meestal niet op basis van de vacaturetekst, maar op basis van ervaringen van medewerkers en klanten op social media, vlogs en blogs. Kortom, ze zoeken content die een echt inkijkje geeft in de wereld van de organisatie. Organisaties die geen eerlijk, betrokken bijdrage leveren, vallen door de mand."  

Transparantie
Door de transparantie  van social media is het goed zichtbaar als organisaties niet integer zijn. Omdat jonge medewerkers duurzaamheid heel belangrijk vinden roept dit steeds meer weerstand op. "Ze vermijden zo’n werkgever en klanten doen liever ergens anders zaken", vertelt Heezen. "Bij succesvolle organisaties zien we juist het omgekeerde. Als bedrijven een glashelder antwoord kunnen geven op vragen als: "Wat dragen wij bij?" en "Wat is onze toegevoegde waarde in de maatschappij?" zijn ze mateloos populair. En die populariteit werkt als een inktvlek. Ervaringen worden doorgeven en de aantrekkingskracht op nieuwe medewerkers en klanten groeit."
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
 Werknemer vindt databeveiliging een taak voor de werkgever
 Aantal banen in de crypto-industrie verviervoudigd
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Millennials verkiezen betekenisvol leven boven gelukkig leven
 Millennials: wel plezier in baan, geen zorgen over pensioen
 Zes adviezen om Young professionals aan u te binden
 Liever een leuke baan dan een topsalaris
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Toekomstige banen geen sciencefiction
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
meer top 10
vacatures
meer vacatures