zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Auto nog steeds belangrijker dan vaatwasser

27 juni 2014 - De auto wordt nog steeds als 'heilige koe' gezien. Vrijwel niets is belangrijker dan de auto. Uit eten gaan (86 procent) en de vaatwasser (84 procent) offert de Nederlandse autobezitter zo op om mobiel te blijven. Maar de band tussen autorijder en auto neemt wel licht af.

Dat blijkt uit recent onderzoek van Team Vier in opdracht van Allsecur autoverzekeringen. Het onderzoek 'De auto als heilige koe' is voor de tweede keer afgenomen, dit keer onder 513 Nederlandse autobezitters.

Daling interesse Heilige Koe
De auto is voor veel Nederlandse autorijders nog steeds een belangrijk bezit. Bijna twee derde (65 procent) van de autobezitters zou, als je ze voor het blok zet, de auto onder geen beding weg doen. Vergeleken met 2013 is dit percentage nagenoeg gelijk gebleven (67 procent). Maar de interesse voor de auto en de emotionele verbondenheid met dit voertuig nemen wel beduidend af. Doeleinden waarvoor de auto wordt gebruikt zoals vakantie, woon-werkverkeer en vrijetijdsbesteding worden minder belangrijk gevonden dan in 2013.

Emotionele verbondenheid neemt af
'Slechts' 55 procent van de Nederlanders voelt zich nog emotioneel verbonden met de auto. In 2013 was dit nog 62 procent. Soms gaat de verbondenheid zover dat de emotierijders hun vierwieler een naam geven; 'De Tank' en 'Prinses' zijn veelgehoorde koosnamen. De belangrijkste reden voor de emotionele waarde bij de auto is dat men zonder auto beperkt is in zijn of haar vrijheid (82 procent). De belangrijkste reden dat de auto niet bijdraagt aan de eigenwaarde is dat de auto enkel een manier is om van A naar B te komen (94 procent).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
 Biogebaseerde industrieën: Europese groei zit in onze natuur
 Reinventing customer service
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf onmisbare apps voor onderweg
 Autoverkopen mei: lichte stijging ten opzichte van mei 2013
  ‘Clocks’ van Coldplay verkozen tot ultieme autoplaat
 Zuinig autorijden alleen betaalbaar voor elite
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Altice 7.85  3.8 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Yatra 5.05  -8 %
Doc data 0.43  -2.3 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures