zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Recruitmentmarkt in rep en roer

15 mei 2014 - De vaak extreem dure dienstverlening van een (externe) werving- en selectieorganisatie staat sinds de komst van RaaS (Recruitment as a Service) sterk onder druk.

Recruitment as a Service (RaaS) is online dienstverlening voor bedrijven die op zoek zijn naar nieuw personeel. Werkzoekenden kunnen via een online platform naast het gangbare (ouderwetse) cv, ook foto's,  socialmedia informatie, voorkeuren en zelfs videobeelden uploaden. RaaS heeft als voordeel dat het werven van personeel vele malen  goedkoper is voor bedrijven ten opzichte van adverteren of het inschakelen van een externe werving en selectie organisatie. Met RaaS krijgen organisaties direct hun eigen recruitmentbureau online en kunnen door de hoeveelheid informatie over de kandidaten beter een keuze maken wie zij willen uitnodigen.

Anders werven
Bedrijven moeten op zelf ook op een andere manier gaan werven volgens  Amerikaans recruitmentgoeroe Kevin Wheeler. "HR-Professionals moeten zich meer richten op communicatie via video en audio. Het gaat er namelijk om om een realistisch en representatief beeld van het bedrijf te geven."Ook in Nederland zijn er bedrijven die actief omgaan met RaaS. "Door het gebruik van met name video krijgen bedrijven en werkzoekenden wederzijds een betere indruk van elkaar, dit zorgt voor betere matches en snellere procedures," aldus Kor de Boer , online recruitment specialist  bij B2Bees Nederland. Met een verdere uitrol van RaaS lijkt de rol van de ouderwetse werving en selectie organisaties uitgespeeld.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

 HR: de ‘War for talent’ blijft uit, wat nu?
 Mobiele recruitmentstrategie wordt belangrijker in 2014
 Tweederde van organisaties heeft strategisch recruitmentbeleid
 Social media zijn belangrijkste focus van recruitment in 2013
 
 
reacties
 
Thomas van Beem  |   | 
15-05-2014
 | 
18:11 uur
Een geval van: ''wij van WC Eend adviseren...''
Video's hebben zeker toegevoegde waarde binnen online recruiting, maar is zeker niet het belangrijkste instrument. Het nieuwe werven gaat veel meer over (nieuwe) media, technologie en slimmere processen.
T.J.  |   | 
21-05-2014
 | 
08:52 uur
Allemaal leuk en aardig, flitsende presentaties van je bedrijf of van jezelf. Maar voor mij is dat niet meer dan windowdressing en dus onnodig in het W&S traject. Als je wederzijdse interesse oprecht is, zorg dan snel voor een persoonlijke afspraak. Ontmoet elkaar ''live'' en ervaar wat je er beiden van vindt. Recruitment lijkt nu tot doel verworden. Het is en blijft echter gewoon een middel. Niet meer en zeker ook niet minder.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Weekwinst voor Amsterdamse beurs
Uitgelicht: krabbel voor Value8
Uitgelicht: strategie Arcadis goed ontvangen
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
De zwarte kant van Black Friday
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures