zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Communicatiebureaus wereldwijd verwachten groei in 2012

13 januari 2012 - Uit onderzoek van Worldcom Public Relations Group blijkt dat communicatiebureaus wereldwijd optimistisch zijn over de bedrijvigheid in 2012. De bureaus zien eind 2011 dat veel organisaties de communicatiebudgetten verruimen. Veel bureaus verwachten in het eerste kwartaal van 2012 nieuw personeel aan te nemen en hebben meer vet op de botten dan een jaar geleden.

Uit het onderzoek blijkt dat ruim 67 procent van de communicatiebureaus dit jaar financieel sterker begint dan in 2011. 64 procent zag een opmerkelijke toename van nieuwe bedrijvigheid aan het einde van vorig jaar. Meer dan 76 procent van de ondervraagde bureaus heeft onlangs nieuwe medewerkers aangetrokken of is van plan om in het eerste kwartaal van 2012 het personeelsbestand uit te breiden. Wereldwijd signaleren de bureaus groei in de sectoren: technologie, consumentenproducten, zakelijke dienstverlening, gezondheidszorg, reis- en transport en in de energiesector. 



Nieuw leven
Maarten Halsema, directeur van IvRM en partner van Worldcom Public Relations Group in Nederland: "Ook in Nederland en België zien wij in het laatste kwartaal van 2011 een voorzichtig herstel. Een groeiend aantal bedrijven blaast het communicatiebeleid nieuw leven in waardoor we een verschuiving ervaren van projectmatige samenwerking naar meer structurele samenwerking. Alsof onderhoudsachterstanden in het communicatiebeleid worden weggewerkt."
Het onderzoek is in december uitgevoerd onder meer dan 100 communicatiebureaus uit Azië, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Noord- en Zuid-Amerika. De communicatiebureaus zijn actief voor uiteenlopende klanten variërend van kleine en middelgrote bedrijven tot Fortune 50-bedrijven.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketing- en communicatieafdelingen onderbezet en overbelast
 Marcom-professional werkt liever in andere branche
 Vacatureaanbod marcomfuncties 2011 overtreft 2010 drie kwartalen op rij
 Marcom-professionals kiezen massaal voor multinationals
 
 
reacties
 
Joke  |   | 
17-09-2012
 | 
10:19 uur
Gelukkig is er weer een toename van nieuwe bedrijvigheid. We mogen hopen dat dit in een stijgende lijn loopt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10