zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Personal Branding via LinkedIn (1): Passieve Strategie

Door: Jan Vermeiren,   16-04-2012,   17:10 uur
 

LinkedIn is een fantastische website m.b.t. uw Personal Branding op professioneel gebied. Er zijn drie delen van een goede Personal Branding aanpak: een passieve, actieve en proactieve strategie. In dit artikel focussen we op de "ingrediënten" van de passieve component waarbij u enkele tips krijgt om deze in de praktijk te zetten. In volgende artikelen komen de actieve en proactieve delen aan bod.

Ingrediënt 1: Een aantrekkelijk profiel op LinkedIn hebben 



Tips:
   •    Maak van uw Professional Headline een goede teaser
   •    Plaats een recente, professionele foto
   •    Beschrijf uw situatie concreet en duidelijk m.b.v. Summary en Specialties


Ingrediënt 2: Applications gebruiken om de "Know, Like, Trust factor" verder op te bouwen

De meest interessante Applicaties zijn:
   •    SlideShare
   •    Google Presentation
   •    Box.net
   •    WordPress of Bloglink
   •    Events

Ingrediënt 3: Als u in marketing, verkoop of recrutering zit: Applications als lead generation tool gebruiken

Aandachtspunten:
   •    Zorg voor goede tips om zo uw "Know, Like, Trust factor" op te bouwen
   •    Vermijd een verkooppraatje.
   •    Leid mensen naar uw website waar ze nog meer tips kunnen vinden.

Ingrediënt 4: Word lid van de groepen die voor u interessant zijn

Tips:
   •    Vertrek van uw doel om de voor u juiste Groups te vinden
   •    Gebruik naast de "Groups Directory" ook de "Similar Groups" en "Groups You May Like" mogelijkheden
   •    Vind andere interessante Groups in de profielen van andere LinkedIn gebruikers

Ingrediënt 5: Als u een eigen zaak leidt of verantwoordelijk bent voor marketing of werving: Maak een "Company Page" aan, met vermelding van uw producten/diensten

Tips:
   •    Beschrijf in "Overview" kort en duidelijk waar uw organisatie voor staat
   •    Gebruik de "Products & Services" pagina’s als gratis etalage.
   •    Maak gebruik van de YouTube en promotie mogelijkheden.


De voordelen van het toepassen van de "ingrediënten" van deze passieve strategie zijn:

   •   Ze helpen om door anderen op LinkedIn gevonden te worden.
   •   Ze helpen u gevonden te worden via zoekmachines.
   •   Ze helpen anderen om over u te vertellen/schrijven.
   •   Ze ondersteunen uw actieve en proactieve strategieën die in volgende artikels aan bod komen.


Een uitgebreide beschrijving van deze passieve strategie m.b.t. Personal Branding is te vinden in het boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" dat u GRATIS kan downloaden van www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com

 
 Doorsturen    1 reactie

 
 
 
Over de auteur:
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach en auteur van de best sellers Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.

Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.

Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.

Vraag je gratis exemplaar van Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken aan via www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com.
 

Laatste weblogs

  Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken
  Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?
  Zo voorkomt u keuzestress
 
reacties
 
ICT Vacatures  |   | 
20-06-2012
 | 
13:44 uur
Interessant artikel. Sociale media wordt steeds interessanter op de banenmarkt.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Huisdieren in het bedrijfspand: welk effect heeft dit op werknemers?
Bijdragen aan een beter milieu als ondernemer
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Zakelijke telefoon snel laten repareren: zo ondervind je hier zo min mogelijk last van
reacties
Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken (1) 
Sligro rondt overname Horeca Totaal Sluis af (1) 
Uitvaartorganisaties zien brood in duurzame uitvaart (1) 
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers (1) 
Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten (1) 
Hoeveel tijd verlies je door 100 km/h te rijden? Wij zochten het uit (1) 
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen? (1) 
top10
Tijdsregistratie op het werk: Nederland meest digitale leerling van de klas
Vrouwelijke professionals en leidinggevenden weinig zelfverzekerd
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers
Amsterdam wereldwijd op nummer twee wat betreft stedelijke mobiliteit
70 procent financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie
HR Case activatiebeleid: vier tips om medewerkers zelfstandig te laten leren
Dit zijn de meest favoriete werkgevers in Nederland onder mensen met een migratieachtergrond
Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen
De grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020
Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk
meer top 10