zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Twee gewetensvragen voor ondernemers

Door: Guido Thys Thys,   13-10-2009,   10:11 uur
 

1. Stel ik vast dat klantbehoeften sinds het begin van de recessie veranderd zijn? (andere producten/diensten? andere kanalen? andere service? andere prijs? etc.)

2. Bieden wij nog steeds dezelfde producten diensten aan op dezelfde manier en proberen we daar nog steeds dezelfde prijs voor te krijgen?



U voelt hem al aankomen: als uw antwoord op beide vragen (gedeeltelijk) "ja" is, dan hoeven we niet ver te zoeken naar de oorzaak van teruglopende omzet en marges. Wanneer klantbehoeften veranderen, bieden slimme ondernemers andere dingen aan. Als het tijd keert, verzet men de bakens. Oerhollandse uitdrukking, heb je geen Belg bij nodig....



 
 Doorsturen    1 reactie

 
 
 
Over de auteur:
Guido Thys helpt als bedrijfsverloskundige organisaties om waarde ter wereld te brengen voor zichzelf, klanten en andere belanghebbenden. Met meer dan 160 presentaties per jaar is hij de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland.
Hij is de inspirator van ?Next! Coaches, een groep bijzonder dwarsliggende management- en bedrijfscoaches.
Hij is auteur van o.m. "WAKE-UP CALL: het gaat slecht dus moeten we weer even normaal doen." Werk nu mee aan zijn nieuwe boek!
Volg Guido op Twitter: GuidoThys en LinkedIn
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Danny Verhoeven  |   | 
13-10-2009
 | 
11:43 uur
2 simpele vragen die voor sommige ondernemers een hele omslag van ondernemen teweeg kan brengen.

Probeer het niet beter te doen als je concurrenten maar anders!

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10