zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Optimisme loont

Door: Guido Thys Thys,   28-08-2009,   10:23 uur
 

Uit succesvolle acties bij BestBuy en JCPenney in de Verenigde Staten blijkt dat er een direct verband bestaat tussen optimisme bij de medewerker, betrokkenheid en omzet.

Zo meldde JCPenny in januari dat alle goed presterende werknemers hun baan zouden behouden, ondanks eerdere slechte cijfers. Niet alleen het optimisme steeg, maar ook de zowiezo al hoge medewerkersbetrokkenheid: van 76% naar 80%.



Best Buy heeft een model ontwikkeld om de betrokkenheid van medewerkers structureel te verbeteren en de steeds positieve effecten daarvan op de omzet te meten.

Wat doen wij om het optimisme in onze omgeving te verbeteren? Wie heeft er goede voorbeelden?

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:
Guido Thys helpt als bedrijfsverloskundige organisaties om waarde ter wereld te brengen voor zichzelf, klanten en andere belanghebbenden. Met meer dan 160 presentaties per jaar is hij de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland.
Hij is de inspirator van ?Next! Coaches, een groep bijzonder dwarsliggende management- en bedrijfscoaches.
Hij is auteur van o.m. "WAKE-UP CALL: het gaat slecht dus moeten we weer even normaal doen." Werk nu mee aan zijn nieuwe boek!
Volg Guido op Twitter: GuidoThys en LinkedIn
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10