zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Personal branding via LinkedIn (2): Actieve Strategie

Door: Jan Vermeiren,   09-05-2012,   17:07 uur
 

LinkedIn is een fantastische website m.b.t. uw Personal Branding op professioneel gebied. Er zijn drie delen van een goede Personal Branding aanpak: een passieve, actieve en proactieve strategie. In een vorig artikel kon u al enkele tips lezen in verband met de passieve component in verband met branding op LinkedIn. In dit artikel focussen we op de "ingrediënten" van de actieve component waarbij u enkele tips krijgt om deze in de praktijk te zetten. Een volgend artikel behandelt ten slotte het proactieve deel.

Ingrediënt 1: Post "Status Updates" en "Like", "Share" of "Comment" op de "Status Updates" van anderen.



Tips:

- Deel interessante tips, websites, artikels die u zelf hebt gevonden of die anderen hebben geplaatst.
- Stuur NIET automatisch al uw Twitter berichten door naar LinkedIn, dit is een reden waarom mensen contacten verwijderen.
- Wees steeds professioneel.

Ingrediënt 2: Deel informatie via de "Sharing Bookmarklet".

Tips:

- Download de Sharing Bookmarklet (onderaan elke pagina onder "Tools").
- U kan berichten tegelijkertijd als Status Update, groepsbericht en email versturen.
- Denk altijd na of elke Group wel openstaat voor dit bericht .


Ingrediënt 3: Vraag naar aanbevelingen ("Recommendations").

Tips:

- Spreek eerst over Recommendations (telefonisch of in een persoonlijk gesprek) VOOR u de uitnodiging via LinkedIn stuurt.
- Vraag naar een specifieke en concrete aanbeveling.
- Zorg voor gevarieerde aanbevelingen: klanten, collega’s, leveranciers, partners.


Ingrediënt 4: Draag bij aan "Answers".

Tips:

- Kies de juiste categorieën om daar uw expertise te tonen.
- Voeg uw website toe indien relevant, dit helpt om uw eigen website hoger te krijgen in Google.
- Als uw antwoord als het beste wordt beschouwd, dan krijgt u een "Expert Point" en zo komt u in de lijst van experts terecht.


Ingrediënt 5: Wees actief in "Groups": start zelf "Discussions" en reageer op wat anderen schrijven.

Tips:

- Deel iets interessant of vraag om hulp. Verkoop niets!
- Reageer op wat anderen schrijven.
- Wees steeds professioneel en focus op constructieve bijdragen.


Ingrediënt 6: Bevestig uw deelname via LinkedIn Events wanneer mogelijk.

Tips:

- Laat weten dat u interesse hebt in een evenement of zal deelnemen.
Kijk in de lijst met deelnemers. Dit geeft u al betere aanknopingspunten tijdens het evenement zelf.
- Laat uw netwerk weten dat het evenement bestaat via "Recommend" of "Share".


Ingrediënt 7: Start uw eigen groep.

Denk echter goed na vooraleer deze weg in te slaan!

Tips:

- Start een Group rond een thema, niet rond uw bedrijf.
- Wees voorbereid om zelf veel Discussions op gang te trekken en te beantwoorden.
- Maak enkele andere mensen Group Manager om zo de inspanningen te spreiden.



Voordelen van het toepassen van de "ingrediënten" van deze actieve strategie:

- Het zal u op de radar van anderen plaatsen, zodat uw "Know" factor zal toenemen.
- Het toont aan dat u er een punt van maakt anderen te helpen (als u niet alleen vragen stelt, maar ook anderen helpt) en dus zal uw "Like" factor toenemen.
- Het toont aan dat u een specialist bent in uw expertisegebied en dus zal uw "Trust" factor toenemen.


Een uitgebreide beschrijving van deze actieve strategie m.b.t. Personal Branding is te vinden in het boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" dat u GRATIS kan downloaden van www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach en auteur van de best sellers Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.

Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.

Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.

Vraag je gratis exemplaar van Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken aan via www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com.
 

Laatste weblogs

  Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken
  Is ondernemend Nederland de weg een beetje kwijt?
  Zo voorkomt u keuzestress
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Zakelijke telefoon snel laten repareren: zo ondervind je hier zo min mogelijk last van
Bijdragen aan een beter milieu als ondernemer
Huisdieren in het bedrijfspand: welk effect heeft dit op werknemers?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken (1) 
Sligro rondt overname Horeca Totaal Sluis af (1) 
Uitvaartorganisaties zien brood in duurzame uitvaart (1) 
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers (1) 
Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten (1) 
Hoeveel tijd verlies je door 100 km/h te rijden? Wij zochten het uit (1) 
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen? (1) 
top10
Tijdsregistratie op het werk: Nederland meest digitale leerling van de klas
Vrouwelijke professionals en leidinggevenden weinig zelfverzekerd
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers
Amsterdam wereldwijd op nummer twee wat betreft stedelijke mobiliteit
70 procent financiŽle professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie
HR Case activatiebeleid: vier tips om medewerkers zelfstandig te laten leren
Dit zijn de meest favoriete werkgevers in Nederland onder mensen met een migratieachtergrond
Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risicoís bij gebruik van SaaS-oplossingen
De grootste cyberdreigingen voor de financiŽle sector in 2020
Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk
meer top 10