Reactie: Ik vind het geweldig dat jullie op zulk een heldere en afgewogen wijze aandacht geven aan dit onderwerp. Op deze stimulerende wijze krijgt een eenvoudige suggestie hopelijk veel navolging! Dank daarvoor.
Reactie: Grotendeels mee eens. Kanttekening: bekijk jaarlijks of het nog up-to-date is. De kledingtrend is soms zo dat iets het ene jaar niet kan, en het jaar daarop zo hip is, dat het wel geoorloofd wordt in de zakelijke wereld.
Reactie: En waarom ook niet, enkel gunstige effecten, hogere koopkracht zeker wanneer de kortingscodes via affiliates worden verstrekt. Een deel van het percentage van het aankoopbedraf dat naar een affiliate website gaat, komt mogelijk weer terug bij de klant, verder wordt er dus meer gekocht, bedrijf haalt gewoon z'n winstmarge. +1'tje voor de Nederlandse economie die met dit soort fenomenen langzaam weer uit het dal kruipt
Reactie: Ergens wel te begrijpen, als je weet dat het zogenaamde genootschap Onze Taal, sinds 1931 probeert ''Germanismen'' te weren, en zoveel mogelijk Franse leenwoorden in de plaats te stellen. Zeg maar dat tot vandaag alle regeringen en zogezegde taalverenigingen zich samen hebben ingespannen om onze Germaanse oorsprong en eigenheid naar de verdoemenis te helpen.
Momenteel is de invoer van Engels zijn achterstand aan het inhalen maar de gemiddelde Nederlander kent alleen nog Nederfrengels - Franglais.
De Duitse taal is inderdaad zeer mooi en willen of niet, al is het om den brode, men zal ze terug moeten leren.
Zakendoen met Duitsers betekent Duits zoveel mogelijk gebruiken, of jezelf naar de achtergrond verwijzen.
Eerlijk gezegd is de kennis van het Duits, in Vlaanderen ook niet je dat. Dezelfde ziekte in hetzelfde bedje, zij het minder geestdriftig w.b. het Nederfrengels.
We houden ook nog van onze eigen taal en eigenheid, die tenslotte vooral Germaans is. Ook voor ons is Duitsland de belangrijkste handelspartner
Reactie: Daar waar word gehakt, vallen spaanders is een spreekwoord. De juiste v/m op de juiste plaats weer een ander.
Wanneer we naar de politiek kijken zien we heeeel veel egootjes die zichzelf maar wat graag profileren. He hele vreemde daarbij is dat daar extreem sprake is van de verkeerde v/m op de verkeerde plaats. Daar ziet men dan ook het grootste deel van dat mismanagement optreden.
Kijken we naar het bedrijfsleven dan is het verhaal een stuk korter. Daar bestaan gewoon verschillende typen mechanismen die ingrijpen vaak nog voor het uit de hand loopt.
In het bedrijfsleven bovendien, wil men van tevoren een helder verhaal zien en een kostenplaatje. Bij de overheid kan een volkomen incompetent persoonlijkheid, die op volkomen andere wijze op die plek komt dan een gezonde sollicitatieprocedure, tot in lengte van dagen schade blijven veroorzaken, als die 'de regeltjes' maar volgt.
Dat hierbij het gezonde denken niet bestaat, dat is in de loop van alleen al de voorbije drie kabinetten al volkomen duidelijk geworden.
Het meest gevaarlijke daarbij is dat controle vaak achteraf plaats vind, iets wat schade in de hand werkt.
Hebben we het tenslotte over werkelijk een tool hebben die ondubbelzinnig weet aan te tonen dat werkelijk de juiste v/m op de juiste plaats komt te zitten, dan zijn er in Nederland maar enkele.
In elk geval het gros van de methoden werkt al lang niet meer. Voorkomen kun je dit alleen als er overal een vorm van 'businesscases' als methode word gebruikt waarbij vooraf heel eenvoudig door meerdere een 'pre' toetsing kan plaats vinden.
Reactie: Eerlijkheid is niet altijd gewenst nee. Sommige dingen willen we zelf ook niet horen en daarin houden we onszelf voor de gek, of: liegen we tegen onszelf. Leuk stuk!
Reactie: Het wordt tijd dat Hollanders eens met hun voeten op de grond komen. Nadat Guillaume d'Orange begonnen was met het Fransaanbidden, hebben ze dit tot vandaag blijven met karrevrachten invoeren. Dat gaat zover dat de meesten niet meer weten dat er voor de meeste Franse leenwoorden, degelijk Nederlands bestaat.
Wat betreft het belang van het Duits:
-Het is de meest gesproken taal in Europa
-De Europese economie wordt recht gehouden door de Duitsers.
-Duitsland is de grootste afnemer van Nederlandse uitvoer.
Beste groeten, en wij drinken hier nog steeds liever vruchtensap dan Gu de Rans.
En we gebruiken ook liever een regenscherm dan een paraplu.
Reactie: Wat een onzin bericht. Het BNP van Nederland is 705 miljard dollar (2011) = 528 miljard euro. Dan zou mismanagement ons het 25-voudige kosten. Of gaat het hier om 13 miljard per jaar en moet er een komma staan? Wat dan wel weer heel erg verbaast is de drie cijfers achter de komma.
Reactie: We laten ons met zulk soort artikelen nu wel heel snel gek maken. Het totale bruto nationale product van Nederland is jaarlijks nog niets eens 700 miljard euro...Dan zeggen dat mismamagement 2x het jaarlijkse bnp kost lijkt mij wat al te kras.