zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Focus in 2014 ligt op e-mailmarketing

Henno van de Hee   |    |  7 november 2016
Reactie: Beste Lazet, de E-mail Benchmark 2016 is hier te downloaden: http://www.email-benchmark.nl/ Groet, Henno
 

Vandaag: ´World Paper Free Day´

Harry Heijligers   |    |  6 november 2016
Reactie: Ik werk al sinds 2009 papierloos. Zowel thuis als op kantoor. Zeker in de begintijd heeft me dat heel veel tijd gekost om alles in te scannen, maar het heeft me uiteindelijk heel veel tijd voordeel opgeleverd. Verder natuurlijk ook een hoop ruimte, omdat je niet meer al die ordners en archiefkasten nodig heb. Ik kan het iedereen aanbevelen!
 

Focus in 2014 ligt op e-mailmarketing

Lazet   |    |  4 november 2016
Reactie: Zou wel benieuwd zijn naar de nieuwe onderzoekgegevens van 2016....
 

Geen slapende honden wakker maken

Michel   |    |  4 november 2016
Reactie: Beste Roland en Martijn,

Bedankt voor jullie reacties!

@roland Fijn dat ik je op een idee heb gebracht. Dat is inderdaad een gedachte. Voor sommige bedrijven werkt een spoedservice heel goed. Daar kun je dan ook nog eens aardig extra voor rekenen.

@martijn Bedankt voor de ideetjes. Over gratis iets weggeven en gunnen zal ik binnenkort wat schrijven.
 

Geen slapende honden wakker maken

Martijn   |    |  4 november 2016
Reactie: Vertrouwen is inderdaad zeer belangrijk.
Dat heeft een directe link met wat de boer niet kent eet hij niet.
Daarom werkt beetje bij beetje dingen overnemen van een concurrent een stuk beter.
Wat ook werkt is gratis iets voor de potentiële klant doen en zo een relatie opbouwen.

Maar je vergeet natuurlijk de gunfactor.
Een potentiële klant moet je niet alleen vertrouwen maar het je ook gunnen, anders wordt het niets.


 

Veel bedrijven werken niet effectief samen

Martijn Zandvliet   |    |  4 november 2016
Reactie: Het is eigenlijk heel vreemd dat de mens in zo'n situatie (in de meeste andere situaties overigens ook) zo slecht in staat blijkt effectief samen te werken, terwijl we juist mede succesvol zijn als soort, door samenwerking en communicatie.

Maar daar waar ontwikkelingen zich steeds voort schrijden, is het niet makkelijker geworden.

Ik raadt aan gewoon alles zelf doen.
 

Vier tips voor het voeren van een goed eindejaarsgesprek

Ad de Beer   |    |  4 november 2016
Reactie: Er is eigenlijk maar één goede tip over het eindejaarsgesprek: Stop ermee, praat met medewerkers als het nodig is, niet als het moet van HRM.
 

Tien tips om talent wél aan u te binden

Ad de Beer   |    |  3 november 2016
Reactie: Er is eigenlijk maar één tip die van belang is. Ken de medewerker, de talenten, de competenties, de passie, de persoonlijkheid en pas het takenpakket aan op de werknemer in plaats van te trachten te medewerker aan te passen aan de organisatie. 95% van het vrijwillige verloop heeft te maken met ontevredenheid over de functie en de organisatie.
Een goede start is het maken van een a-portfolio, waarmee de werkgever veel meer inzicht krijgt in de medewerker. En stop ook met alle P&O rituelen, zet de mens achter de medewerker centraal, niet de bureaucratie.
 

Digitale transformatie bij twee derde Europese multinationals

Elly Langeveld   |    |  31 oktober 2016
Reactie: “Goed om te horen dat twee derde van de Europese multinationals zich aan het einde van het jaar bezig gaat houden met digitale transformatie. Uit ons onderzoek eerder dit jaar, waarin 600 IT-beslissers in Noord-Amerikaanse en West-Europese organisaties zijn gevraagd naar de status van hun digitale transformatie, bleek dat meer dan de helft van de belangrijke operationele bedrijfsprocessen grotendeels of zelfs geheel nog op papier gebaseerd zijn. 29 procent communiceert met hun klanten nog steeds op papier en niet via e-mail of sociale media. Een tip: begin bij het beoordelen van de bedrijfsprocessen. Vanuit daar kunnen de eerste basisstappen worden gezet naar een digitale transformatie. Vergeet daarbij niet dat het om een significante verandering gaat die veel tijd kost. Zorg dat de visie van de organisatie en de stappen die nodig zijn om een succesvolle digitale transformatie te realiseren parallel lopen. Dan blijft het niet alleen bij plannen maken, maar dan kunnen de organisaties in 2017 écht gaan profiteren van hun digitale transformatie, lean en agile!”
 

Slaapt u ook minder door werkdruk?

David Ost   |    |  27 oktober 2016
Reactie: Hoge werkdruk kan idd voor veel gepieker zorgen. En gepieker op zijn beurt voor moeilijk inslapen.
Stoppen met piekeren en loslaten is de boodschap…maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard.

Uit mijn praktijkervaring stel ik vast dat hypnose of hypnotherapie een heel krachtig hulpmiddel kan zijn. Ik hoor je al denken: hypnose? Dat bestaat niet! Of: hypnose? Dat is gevaarlijk en het werkt niet, het is kwakzalverij…
En ik kan jouw reactie begrijpen.
Iets wat je niet kent en dat vaak spectaculaire oplossingen teweegbrengt, zoiets wekt argwaan op.

Dankzij Rostelli en anderen ben je wellicht hypnose beginnen wantrouwen. En toch… Als je mijn cliënten zou vragen of zij geloofden dat het bestond, dan zouden zij jou allemaal antwoorden dat zij er zeer sceptisch tegenover stonden maar er wel voor open stonden het eens uit te proberen en een kans te geven. Zo van ‘baat het niet, dan schaadt het niet’.
Maar ook de media werd nieuwsgierig en is dit bij mij komen uittesten. Ook zij hebben ondanks ongeloof moeten vaststellen dat hypnose werkt!
Terug naar het onderwerp nu.

Onze gedachten worden door ons onderbewustzijn geproduceerd en hebben een invloed op ons lichaam en ons welzijn. Piekergedachten hebben de neiging om nog sterker te worden als je er tegen begint te vechten.
Wellicht ken iedereen deze ervaring: je gaat naar bed en kijkt op de klok en zegt tegen jezelf “nu moet ik slapen”.
Gegarandeerd slaap je dan net niet en word je overspoeld door piekergedachten die op hun beurt jou nog alerter en wakkerder houden. Herkenbaar? Wel, ik zeg je dat dit kan veranderd worden met hypnose.
Hoe? Door jouw onderbewustzijn aan te spreken en het duidelijk te maken dat dit niet gezond en veilig voor je is enz. Een goede hypnotiseur kan dit voor je doen. Het resultaat is meestal positief. Soms lukt het ook niet, het is sterk afhankelijk van de aard en oorsprong van jouw klachten. Maar over het algemeen lukt dit wel heel goed.

Sterker nog: je kan ook jouw onderbewustzijn (laten) vragen om je de situaties van stress en problemen op je werk minder aan te trekken zodat je die spanning niet meer meeneemt naar huis en bijgevolg dus ook beter zult slapen.

En vooraleer je reageert met uitspraken zoals ‘dit kan niet’ of ‘dit is kul’ raad ik je aan om wat opzoekwerk te doen. Want hypnose en hypnotherapie zijn in opmars in de medische wereld en worden door artsen en therapeuten gezien als een doeltreffend hulpmiddel bij allerlei psychosomatische aandoeningen. En er zijn ook wetenschappelijke studies gedaan o.a. door Dr David Spiegel (MD) in Stanford University, Boston (USA) die bewijzen dat hypnose bestaat en doeltreffend is bij psychosomatische aandoeningen.

Zoek wel een goed geschoold hypnotiseur die jou goede en echte getuigenissen kan voorleggen met namen van mensen dat je kan opzoeken en contacteren om de echtheid te verifiëren zoals bij mij het geval is.
Want er zijn inderdaad ook kwakzalvers die enkel uit zijn op jouw euro’s.
David Ost - Hypnotiseur bij Hypnosepraktijk Geraardsbergen (België)
 

Neuromarketing wint terrein

M   |    |  26 oktober 2016
Reactie: Is er al een manier waarop te controleren of het op ethisch goedgekeurde wijze wordt gebruikt?

Overigens blijft het evenals alle andere marketing een vorm van manipulatie waar in zijn algemeenheid al aan te twijfelen valt.
 

Feedback van een extern adviseur frustreert me. Wat nu?

M   |    |  26 oktober 2016
Reactie: Ik vind het heel vreemd dat de directeur zonder overleg een adviseur inschakelt voor dit.

Ik zou me dan ook zeker beledigd voelen, maar ik zou als je deze adviseur niet vertrouwt, proberen in kaart te brengen.
Zou dat kunnen komen omdat je gevoelens jegens jouw directeur projecteert op de adviseur?

Hoe dan ook wel proberen te leren uiteraard van de adviseur.
Kun je alleen maar beter van worden.
 

Max Verstappen heeft géén talent.

M   |    |  26 oktober 2016
Reactie: Ik zal ook wel niet goed gelezen hebben, maar het druist erg tegen alles wat ik denk te weten in om te stellen dat iedereen even goed worden in bepaalde zaken.
Los van fysieke voordelen voor een bepaalde bezigheid, dacht ik toch ook dat elke hersenpan zodanig verschilt dat dat veel invloed heeft.
 

Max Verstappen heeft géén talent.

Formule1 fan Karel   |    |  26 oktober 2016
Reactie: Veel oefenen levert i.d.d. automatisme op, maar Max (en vele andere sporters) behoorden al op zeer jonge leeftijd tot de besten.

Zoals Wendy al aangeeft, je kunt oefenen en oefenen, maar dat wil nog niet zeggen dat je de top zult bereiken. Daarbij oefenen je tegenstanders ook heel veel.

Er is ongetwijfeld iets als talent
 
< vorige 148 149 150 151 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10