zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven ontevreden over CRM

3 december 2002 - Europese bedrijven zijn ontevreden over de resultaten van Customer Relationship Management. Maar dat ligt vooral aan de bedrijven zelf, meent onderzoeker Roland Berger in een onderzoek in het Tijdschrift voor Marketing.

Tussen juli en september 2002 heeft Roland Berger een internationaal onderzoek uitgevoerd naar het belang en de status van CRM onder Europese bedrijven.



Klantwaarde
Driekwart van de onderzochte bedrijven is bezig of bezig geweest met CRM-projecten. Het doel van de meeste bedrijven is helder: meer klantwaarde realiseren, oftewel meer omzet per klant, minder kosten per klant en meer klantloyaliteit.

Negatief
De ervaringen met CRM zijn echter hoofdzakelijk negatief: slechts dertig procent van de respondenten is tevreden met de resultaten. Volgens onderzoeker Roland Berger komt dat omdat bedrijven teveel gericht zijn op middelen (systemen, producten, campagnes, belacties) en te weinig op klantwaarde.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10