zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slecht klachtenmanagement kost kwart van bedrijven klanten

26 november 2002 - 27 procent van de managers geeft slecht klachtemanagement aan als belangrijskte oorzaak voor het vertrekken van klanten bij het bedrijf. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Klachtenmanagement.

Bedrijven zijn zich volgens het onderzoek onvoldoende bewust van de impact van klachten en weten niet goed hoe ze er mee om moeten gaan.



Leren van klachten
Alarmerend is volgens de onderzoekers dat organisaties niet van klachten leren. De klacht wordt wel behandeld, maar intern in de organisatie wordt niets veranderd. Ook worden de mentaliteit van bedrijven en de communicatie over klachten als knelpunt genoemd bij klachtenafhandeling.

Klachten zijn kansen
In het recentelijk verschenen boek Klachten zijn kansen wordt juist betoogd dat goed klachtenmanagement tot een betere relatie met klanten leidt, maar ook tot betere producten. Klachtenmanagement is in dat opzicht de 'first way in' naar een betere bedrijfsvoering en meer omzet. Klik hier voor meer informatie over het boek.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10