zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Prijs bepaalt aandeelhouderswaarde het meest

19 mei 2010 - Prijs heeft een groter effect op aandeelhouderswaarde dan welke andere waardedrijver ook. Een studie van Mercer bewees dat de groei in aandeelhouderswaarde – zeventien procent - groter was dan bij de tweede groeifactor, acquisities – zestien procent. Het bepalen van de juiste prijs is dan ook een van de meest kritische en strategische beslissingen die een organisatie moet nemen.

Een te lage prijs betekent inkomensverlies terwijl een te hoge prijs ten opzichte van de concurrentie resulteert in een te lage marktpenetratie en mogelijks mislukte marktintroductie. Prijs kan schitterende productconcepten maken of doen mislukken, het kan agressieve concurrentie uitlokken, prijsoorlogen initiëren en hele markten destabiliseren. 



Pricing vakgebied
Falende prijszetting is erg kostbaar. Toch is in Europa is het pricing vakgebied nog relatief nieuw en in volle ontwikkeling, getuige het beperkt aantal bedrijven met pricing managers in dienst. Dit aantal neemt overigens snel toe. Terwijl in veel organisatie de pricing verantwoordelijkheid nog sterk versnipperd is, zien steeds meer organisaties het belang in van een professionele pricing organisatie. ‘Pricing’ heeft niet echt een Nederlandse vertaling, het is véél méér dan prijszetting (ook prijsstrategie, de inrichting van prijsprocessen en procedures, monitoring en reporting, ontwikkelen van value selling tools, enzovoort behoren tot het domein). 

Workshop
Op 3 juni aanstaande organiseert het ePP een workshop omtrent ‘Wat pricing software voor U kan doen - en hoe de juiste pricing software te kiezen aangepast naar Uw behoeften’. Het European Pricing Platform (ePP) is een ‘Not-for-profit’ kennisdelend platform, die is ontstaan vanuit de vraag van bedrijven naar het delen van know-how, tools en best practices betreffende pricing. Het ePP organiseert geregeld interactieve workshops waar ervaren pricing managers hun ervaring uitzonderlijk willen delen met andere organisaties.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 
 Tien extraatjes om uw klanten aan u te binden
 Focus op aandeelhouderswaarde doorgeslagen in Nederland
 Meer fusies en overnames in de industrie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10