zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De succesfactor voor succes: doorzettingsvermogen

6 november 2002 - Er lopen miljoenen mensen rond met goede ideeën. Helaas zijn velen niet succesvol omdat ze net iets te snel de pijp aan Maarten geven.

Dat stelt Michel Hoetmer op de website van SalesQuest, op basis van een scan over 'succes' boeken.



Walt Disney
Ter illustratie voert Hoetmer Walt Disney op, bij wie het idee post vatte om een pretpark te stichten waarvoor bij de ingang betaald moest worden - uniek in de VS destijds. Hij kreeg geen bank mee voor zijn plan. Maar door te volharden, slaagde hij in zijn opzet. Het vervolg is bekend.

Doorzettingsvermogen
Het recept voor succes is vooral: doorzettingsvermogen. Hoetmer noemt daarbij ook zichzelf. De website die hij jaren geleden opstartte was ten dode opgeschreven, bezwoer een marketingexpert hem. Het tegendeel bleek waar. Het trainings- en coachingsbureau van Hoetmer -ook auteur op Managersonline.nl- groeit en bloeit inmiddels. Dankzij de site.


Bron: SalesQuest
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Blijf online veilig en verander uw wachtwoorden
 Minder negatieve vooroordelen rondom werkloosheid ten gevolge van de coronacrisis
 Acht cybersecurity trends voor 2021
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Ook thuis kun je gebruik maken van zakelijk internet
Welke auto’s behouden hun waarde het meeste?
reacties
Digitale tools zorgen voor minder werkstress (1) 
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen (1) 
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen (1) 
Berlijn populairst bij foodies, Ibiza nummer één onder hippe vogels (1) 
Werknemer wil niet terug naar werksituatie zoals vóór COVID-19  (1) 
Kijken, kijken en niet kopen (1) 
‘Veiliger en slimmer werken’ bovenaan agenda IT-afdeling (1) 
top10
Eén op de drie organisaties overweegt thuiswerkvergoeding
Dankzij lockdown beseft werkend NL het belang van altijd blijven leren
Focus op flexibele planning en versnelde innovatie
Ninja teamcoaching, proactief en ‘onzichtbaar’
Hoge uitstroom sociaal domein: het gaat niet alleen om het salaris
Slechts één op de drie werknemers is veerkrachtig genoeg
Een op drie Nederlanders verwacht dit jaar minder Black Friday-aankopen te doen
Vrouwen in leidinggevende posities hebben meer vertrouwen in omgang met crises dan mannen
De tien ingrediënten van elk succesvol project
Werkzoekers hebben hekel aan schrijven motivatiebrief
meer top 10