zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketingtrend: consumenten maken zich zorgen over ouder worden

22 oktober 2002 - Inspelen op de angst voor het ouder worden wordt een belangrijk strategisch marketingissue. Consumenten maken zich steeds meer zorgen over hun fysieke en mentale gezondheid, het uiterlijk, afnemende prestaties, financiële zekerheid en het aankunnen van nieuwe uitdagingen.

Ze zijn daarom gevoelig voor marketingboodschappen die met oplossingen komen. Dat blijkt uit het rapport Fear of Ageing van Datamonitor.



Twintigers
Het is niet alleen de oudere consument die zich zorgen maakt over z'n voortschrijdende leeftijd. Ook twintigers en 'mid-lifers'(35-49 jaar) zitten in over de gevolgen van het ouder worden. Leeftijd-gedreven consumptie bepaalt een groot deel van de uitgaven. In Europa gaat het om 29 miljard euro. Niet alleen cosmetica, maar ook eten en drinken worden steeds meer gekocht met het oog op de gezondheid en jong blijven.


Bron: ="http://www.marketingonline.nl/nieuws/moduleitem21688.html" target="_blank">Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10