zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kerstpakket is waardevolle traditie

20 november 2009 - Er worden dit jaar minder kerspakketten afgenomen en lang niet alle medewerkers krijgen een kerstpakket. Toch verwacht de helft van de medewerkers een even groot kerspakket als vorig jaar en maar tien procent denkt helemaal niets te krijgen blijkt uit onderzoek van MarketResponse.

Niets geven kan vervelend uitpakken en is voor medewerkers een potentiële bron van onvrede over hun werkgever. In onzekere tijden moet je tradities in stand houden, al is het maar met iets kleins. 



Goedkoper
Door de economische crisis worden dit jaar minder kerstpakketten besteld door werkgevers en als medewerkers een kerstpakket krijgen is de kans groot dat deze goedkoper is dan vorig jaar. Medewerkers voelen zich gewaardeerd als ze een kerstpakket ontvangen. Van de ondervraagde personen geeft 83 procent aan het kerstpakket te zien als een blijk van waardering van hun werkgever. Dit geldt het meest voor midden en laag opgeleide medewerkers. Driekwart van de ondervraagden vindt ook dat het geven van kerstpakketten een traditie is die zeker moet blijven. Vooral medewerkers tussen de 35 en 55 jaar hechten veel waarde aan een kerstpakket. Het geven van een kerstpakket draagt bij aan een positief gevoel ten opzichte van de werkgever. 

Traditioneel blijft populair

Vooral het traditionele kerstpakket is populair. 42 procent van de medewerkers die dit jaar een kerstpakket verwachten, denkt een traditioneel pakket te krijgen. 36 procent ontvangt ook het liefst een traditioneel kerstpakket. Daarnaast hebben medewerkers graag een waardebon om zelf iets te kiezen of een kerstpakket naar eigen keuze. Slechts vier procent ontvangt het liefst helemaal geen kerstpakket. 

Manage de verwachting

Denk goed na over de verwachtingen van de medewerkers en houd er rekening mee. Medewerkers verwachten een attentie. In onzekere tijden is het belangrijk tradities in stand te houden, al is het maar met iets kleins. Is de verwachting onjuist en krijgen medewerkers aan het einde van het jaar niets? Informeer ze dan vooraf en communiceer vooral waarom het bedrijf dit jaar andere keuzes maakt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kerstpakket dit jaar? Waarschijnlijk wel!
 Verrassingspakket blijft favoriete eindejaarsgeschenk
 Kerstpakket blijft ondanks crisis
 Uw populariteit staat of valt met het kerstpakket
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10