zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Het geheim achter zakelijke intelligentie

20 oktober 2002 - Succesvolle ondernemers moeten beschikken over een flinke portie 'zakelijke intelligentie'. Volgens David Goldman, wetenschapper van het eerste uur op het gebied van emotionele intelligentie, speelt met name 'drive' een grote rol alsmede de kunst om kennis om te zetten in actie.

Goldman meent dat cognitieve, technische en emotionele kwaliteiten noodzakelijke weliswaar ook belangrijke ingrediënten zijn voor een hoog ZQ (zakelijk intelligentiequotiënt), maar is er rusteloze voortvarendheid voor nodig om succesvol te worden.



Kennis omzetten in actie
Een hoog ZQ ziaks dat van Bill Gates vergt ook snelle besluitvorming, strategisch inzicht, het vermogen anderen te stimuleren en teamspirit te bouwen en bovenal de nooit aflatende honger om met de vergaarde kennis iets te ondernemen. In 1980 zat 75 procent van die kennis in het managersbrein. Vandaag is dat volgens metingen nog amper 15 procent. En dus moet je weten waar je de overige 85 procent haalt.


Bron: Business 2.0
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10