zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zeven misvattingen over CRM

16 oktober 2002 - Hoewel Customer Relationship Management (CRM) geweldige verbeteringen kan brengen in de effectiviteit van commerciële activiteiten, is het zeker geen panacee voor alle kwalen. CRM dreigt als hype weer snel ten onder te gaan, als managers overspannen verwachtingen blijven koesteren.

En dat terwijl er met CRM, mits met verstand en beleid toegepast, niets mis is. CRM Is een buitengewoon waardevol instrument, dat niet meer weg te denken is uit de hedendaagse marketing. Dat schrijft John Koster in een artikel op M@n@gement).



Zeven misvattingen
Volgens Koster bestaat er een zevental misvattingen over CRM:

1. CRM leidt automatisch tot klantgerichtheid
2. CRM kan niet zonder IT
3. CRM is alleen zinvol bij grote aantallen klanten
4. CRM leidt tot kostenbesparingen
5. CRM is alleen voor eindklanten
6. CRM betreft alleen de marketing-afdeling
7. CRM kan in 2 maanden worden geïmplementeerd

CRM is niks nieuws
Customer Relationship Management is volgens Koster niet van voorbijgaande aard. Hij waarschuwt alleen voor overspannen verwachtingen. CRM is zelfs niks nieuws, betoogt Koster. 'wie de marketing-principes echt doorgrondt, en deze combineert met de mogelijkheden die de huidige stand van de IT ons biedt, komt vanzelf op CRM uit,' aldus de auteur.

Het hele artikel is hier te lezen.


Bron: M@n@gement
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10