zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Spamverbod werkt nu al

2 oktober 2009 - Het spamverbod, dat gisteren officieel inging, heeft de hele maand september geleid tot volgelopen inboxen met verzoeken van bedrijven om toestemming te geven voor het verzenden van hun nieuwsbrieven. Vervelend, maar het verbod lijkt wel te werken.

Volgens Computication blijkt dat er sinds 1 oktober 0.00 uur werkelijk minder spam is verstuurd. "Volgens onze Maildefender, een centraal beheerd spamfilter dat door een representatief aantal bedrijven in Nederland wordt gebruikt, is er zo’n tien procent minder spam verstuurd door Nederlandse bedrijven naar andere Nederlandse bedrijven," aldus Jan Martijn Broekhof, directeur eigenaar. 



Druppel op gloeiende plaat

"Tegenover die afname zien we vandaag wel nog een heleboel meldingen van spam waarin bedrijven vragen of ze mogen blijven mailen, dus al met al zal een gebruiker nog even niet veel zien veranderen in zijn inbox vrees ik." De invoering van de nieuwe telecomwet veroorzaakt nogal wat beroering in het bedrijfsleven. Broekhof is niet bang voor de toekomst van het spamfilter. "We zien nu dat er door al het nieuws even meer vraag naar is. Dat zal straks, als het weer rustiger wordt, ook wel weer afnemen naar een normaal niveau. Maar spamfilters zullen altijd nodig zijn. Gisteren werd al bekend dat de nieuwe telecomwet hooguit voor een spam afname van vijf procent zal zorgen. Immers, de bulk komt uit China en de VS. Het betekent ongeveer dit: kreeg je eerst tien spam mails per dag, straks krijg je er negen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven riskeren enorme boetes vanwege spammen
 Kennis van e-mailmarketing ondermaats
 Eerste indruk is ook bepalend in e-mailmarketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10