zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Commercieel managers bekommeren zich niet om klanten

9 oktober 2002 - Commercieel managers geven meer prioriteit aan interne beslommeringen dan aan klanten. De top van het Nederlands bedrijfsleven is nauwelijks in staat om daadwerkelijk waarde voor klanten te ontwikkelen.

Teveel wordt een korte-termijn aanpak gevolgd. Dit komt naar voren uit interviews van Seven International met honderd marketingmanagers en commercieel directeuren uit de top 500 van het Nederlands bedrijfsleven.



Geen oor en oog voor de klant
Zo'n 35 procent van de onderzochte bedrijven geeft aan niet te luisteren naar z'n klanten. Ze hebben weinig oor voor klachten en opmerkingen van klanten en de tevredenheid wordt niet geregeld onderzocht. Hoewel 60 procent aangeeft klanttevredenheid wel heel belangrijk te vinden, is er bij 30 procent geen sprake van een duidelijke klantenstrategie. De organisatie onderscheidt geen verschillende typen klanten en de strategie is niet afgestemd op werkelijke behoeften van klanten.

Slechte communicatie
Ongeveer de helft van de ondervraagden stelt dat communicatie niet goed is afgestemd op de wensen van de klant. Klanten krijgen met meer dan één contactpersoon te maken en de communicatie-instrumenten zijn niet afgestemd op de wijze waarop de eigen klanten graag communiceren.
Bedrijven schatten hun vermogen om klanten te binden vrij gering in. Zo'n 42 procent geeft aan dat dit in hun geval onvoldoende is. De meeste bedrijven weten niet welk percentage van hun klanten uit ontevredenheid vertrekt naar de concurrent.


Bron: Incentive Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10