zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bijna helft consumenten mijdt reclame systematisch

1 oktober 2002 - Van de bevolking mijdt 44 procent systematisch reclame. Deze 'total ad-avoiders' zijn over het algemeen wat ouder. Vooral tv-reclame wordt gemeden.

Dat blijkt het het Super DoelGroepOnderzoek van Initiative Communications.



Geen aandacht
Na het mijden van tv-reclame volgen het niet willen horen of zien van radio-, buiten-, tijdschrift- en dagbladreclame. Van de 100 tv-kijkers zapt een kwart ook daadwerkelijk weg op het moment dat er reclame op de buis verschijnt. 58 procent zegt geen aandacht aan de commercials te besteden. Bij radioreclame draait 13 procent de knop om bij reclame en 60 procent zegt er niet naar te luisteren.

Waar of niet waar?
Het valt te betwijfelen of deze percentages daadwerkelijk op waarheid berusten. Het kunnen sociaal gewenste antwoorden zijn. Bovendien werkt reclame vaak onderbewust. Onderzoeken waarbij concreet gedrag wordt geregistreerd (in plaats van een antwoorden op vragen) geven aan dat zo'n 20 procent van de kijkers wegzapt bij het begin van een reclameblok.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10