zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Korte reclamefilmpjes werken niet

30 september 2002 - Korte reclamespots (van bijvoorbeeld 15 seconden) zijn veel minder effectief dan langere filmpjes. Besparen op het reclamebudget door kortere spots uit te zenden, lijkt derhalve niet de juiste weg.

Dat bericht Marketing Online op basis van diverse onderzoeken.



Contactmomenten
Lange tijd waren commercials van 30 seconden de standaard. Maar nu de economie wat hapert, worden snelle besparingen gerealiseerd met kortere filmpjes. Helaas slaan die minder aan. Beter is het te korten op het aantal contactmomenten. Gevestigde merken kunnen volstaan met circa één contactmoment per week. In de praktijk blijkt overigens dat vooral de mate van onderlinge concurrentie de uitzendfrequentie bepaalt. Bedrijven zenden meer commercials uit naarmate de concurrentie dat ook doet.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10