zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Succesvolle zakenvrouwen hebben één eigenschap gemeen

9 september 2002 - De bekende zakenvrouwen in Nederland zijn stuk voor stuk van hetzelfde type: ze weten wat ze kunnen, gaan de strijd aan en doen het huishouden er even tussendoor. Om door te breken in het bedrijfsleven moeten vrouwen over een belangrijke 'mannelijke' eigenschap beschikken: competitie niet zien als belemmering, maar juist als drijfveer.

Dat blijkt uit onderzoek van Opportunity in Bedrijf.



Te vrouwelijk? Begin voor jezelf
Alle Nederlandse topvrouwen hebben deze eigenschap. Vrouwen die carriere maken door hun vrouwelijke eigenschappen te etaleren, redden het niet aan de top en beginnen vaak voor zichzelf, aldus het onderzoeksbureau.


Bron: Profnews.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10