zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Crisis wakkert archiveerdrift aan

4 maart 2009 - Ondanks de kredietcrisis schaffen bedrijven en instellingen nog steeds kantoormeubilair aan.Wel is de prijs van de producten een belangrijkere factor geworden. Uiteraard moeten de meubelen van uitstekende kwaliteit zijn, maar ook nog eens zo goedkoop mogelijk .

Dat meldt internetwinkel Officecity.nl. Vooral archiefkasten worden veel verkocht. Het lijkt wel of nu meer dan ooit er de behoefte is om zaken op papier vast te leggen en te bewaren. 



Vervanging

Verder is een tendens zichtbaar dat bedrijven in deze tijd van crisis eerder alleen onderdelen van hun inrichting vervangen dan de totale inrichting op zijn kop zetten. Alleen meubelen die aan noodzakelijke vervanging toe zijn, worden vervangen. Hierdoor is de inschakeling van een dure interieurarchitect niet nodig en 'shoppen' bedrijven liever zelf op zoek naar die noodzakelijke vervanging. Dat 'shoppen' gebeurt in toenemende mate via internet.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Kantoorinrichting heeft grote invloed op imago
 Vijf tips voor een inspirerende werkplek
 Personeel werkt harder in verzorgde omgeving
 Werkplek wordt steeds kleiner
 
 
reacties
 
John  |   | 
4-03-2009
 | 
15:33 uur
De aanschaf van kasten is volgens mij een indirect gevolg, geen primair gevolg van de crisis. In de regel blijkt namelijk dat archiverings-achterstand ontstaat doordat men zich geen tijd gunt. Nu er door de crisis tijd voor is, worden stapels opgeruimd. Ik zie het aan de aanvragen voor mijn training Clean Desk!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10