zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Financiële crisis vereist snelheid en agressie

27 januari 2009 - Elke crisis biedt kansen en hoewel businessleiders in de kosten zullen snijden, moeten ze blijven uitkijken naar zakelijke kansen. Ondernemingen die willen profiteren van de kansen die de huidige crisis biedt, moeten snel en agressief handelen en bereid zijn om de status quo te veranderen.

Volgens analisten zal de recessie dan ook een scherpe scheidslijn aanbrengen tussen de winnaars en de verliezers, zo schrijft MD Weekly. Allereerst moeten degenene die willen winnen hun mindset veranderen: elke techniek die valide was tijdens de hoogconjunctuur moet kritisch tegen het licht gehouden worden.  



Beloningssysteem
Ondernemingen moeten niet alleen hun financiële basis op orde hebben, maar tegelijkertijd proberen hun marktaandeel te vergroten. Dat betekent dat ondernemingen ook hun beloningssystemen moeten herzien (en moeten snijden in de topsalarissen) en moeten innoveren. Alleen zo hebben ze een riante startpositie wanneer de economie weer aantrekt.


Bron: BusinessWeek, MD Weekly
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 CEO weet het ook niet meer
 Vijf strategische outsourcetips voor crisistijden
 Vier acties om de crisis te overleven
 CFO ziet grote kansen in crisis
 
 
reacties
 
Jan Vos  |   | 
27-01-2009
 | 
09:17 uur
Ben het eens met de adviezen zoals hierboven gegeven, echter met de volgende kant tekening.

Het feitelijk:
- veranderen van een mindset
- herziening van een beloningssysteem
- doorvoeren van innovatie
kost jaren voorbereidingstijd.

Tenzij een organizatie al een succesvolle lerende organizatie is zal het qua inhoud goede advies niet tijdig omgezet kunnen worden in reddende actie.

De winnaars van deze recessie waren al voor de wedstrijd bekend.
Errol van Engelen  |   | 
27-01-2009
 | 
11:50 uur
De strekking van het artikel klopt. De bakens moeten verzet worden, wat eerst werkte, werkt nu niet meer. Om die reden hebben we onze eigen business ook onder de loep genomen.

Vóór de recessie waren onze business development diensten gefocust op innovatie, nu ligt de nadruk meer op ITO (IT Outsourcing) en BPO (Business Process Outsourcing). Overigens wordt zowel bij ITO als BPO veel innovatie 'meegenomen'.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10