zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechts één promille van merkintroducties slaagt

26 augustus 2002 - In de afgelopen tien jaar hebben slechts zeventien merken (in het 'fast moving consumer good' segment) een blijvende positie op de markt weten te veroveren. Jaarlijks worden er zo'n 1650 merkintroducties gedaan.

Een eenvoudige rekensom leert dat derhalve slechts één promille van de introducties succesvol is geweest!



Afstudeeronderzoek
Dat blijkt uit een afstudeeronderzoek van Esther Duynisveld. In het Tijdschrift voor Marketing bespreekt zij, samen met haar begeleider Giep Franzen, waardoor het in 999 op de 1000 keer fout gaat.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10