zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Onder druk werken leidt niet tot meer creativiteit

23 augustus 2002 - Hoe drukker, hoe meer adrenaline, des te gemotiveerder en creatiever u wordt. Klinkt aannemelijk maar is niet waar. Een onderzoek van de Harvard Business Review toont aan dat mensen niet creatiever denken onder grote tijdsdruk.

Volgens het blad krijgen mensen onder druk wel meer voor elkaar, maar komt het de creativiteit niet tegen goede.



Burnout
Vooral managers hebben er veel aan om te meten hoe werknemers reageren op tijdsdruk. Een onderdeel van het onderzoek bestond uit het maken van een dagboek door 177 werknemers van zeven Amerikaanse bedrijven. In deze dagboeken kwam naar voren dat veel werknemers last hadden van een soort burnout bij hoge tijdsdruk. Anderen waren verward en overwerkt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10