zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Corporate reclamecampagnes steeds belangrijker marketinginstrument

13 augustus 2002 - Corporate communicatie wordt steeds meer een relevant onderdeel van marketingcommunicatie. Afhankelijk van de gekozen strategie en merkarchitectuur kan het zelfs een heel belangrijk element zijn in de branding.

Steeds vaker zien bedrijven redenen om over zichzelf een campagne te starten en daarmee het publiek, aandeelhouders of klanten te informeren over resultaten, activiteiten plannen en/of om zichzelf te positioneren.



Reputatie
Een corporate campagne is lastiger dan een 'gewone' reclamecampagne, omdat de hele reputatie en langetermijnstrategie van de onderneming in het spel zijn. Zo'n campagne moet altijd wortelen in de missie van de onderneming en intern gedragen worden door top en medewerkers. Is dat niet zo, dan verliest de onderneming geloofwaardigheid.

Portal voor andere boodschappen
Corporate communicatie wordt steeds minder een zaak van de pr-afdeling alleen. Een corporate campagne fungeert ideaal gezien als een portal voor andere boodschappen van en over het bedrijf, de producten, diensten en merken.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10