zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

'Geen commentaar' werkt averechts

8 augustus 2002 - Ondernemingen met verdachte praktijken scoren in de publieke opinie beter als zij deze praktijken openlijk bespreken. Het standaardantwoord 'Geen commentaar' werkt in ieder geval niet.

Dat blijkt uit Amerikaasn onderzoek van Hill & Knowlton/Opinion Research Corporation. 62 Procent van de ondervraagden denkt dat ondernemingen iets te verbergen hebben als woordvoerders 'geen commentaar' willen geven.



Minder koopbereidheid
Maar ook openhartige 'verdachte' bedrijven houden een negatief imago. En dat kan commercieel ongunstig uitpakken Als een grote onderneming ergens van wordt beschuldigd in een rechtzaak, zegt 51 procent van de ondervraagden minder geneigd te zijn producten van de betreffende onderneming te kopen.


Bron: Communicatie Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10