zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven doen nog weinig aan klantbehoud

5 augustus 2002 - Bedrijven zijn weliswaar doordrongen van het belang van klantbehoud, maar investeren hier slechts in beperkte mate in. Wel hebben veel bedrijven een loyaliteitsprogramma, maar daarover is het merendeel ontevreden.

Dat zegt Loyalty Lab naar aanleiding van onderzoek onder 140 bedrijven in de sectoren banken & verzekeringen, energie, telecom, automotive en farmacie.



Meer budget voor nieuwe klanten
Maar liefst 85,2 procent van de onderzochte bedrijven geeft aan doordrongen te zijn van het belang van klantbehoud. Maar de investeringen zijn er niet naar: nul tot 25 procent wordt er aan uitgegeven, terwijl dat voor het winnen van nieuwe klanten vijf maal hoger is.

Ontevreden over loyaliteitsprogramma's
86,4 procent van de ondervraagde bedrijven maakt op enigerlei wijze gebruik van een loyaliteitsprogramma. Opvallend is echter dat maar liefst 73,3 procent van hen niet of maar beperkt tevreden over de resultaten.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10