zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

ICT’er gelokt met vliegreizen en opleiding

26 augustus 2008 - Meer dan de helft van de bedrijven heeft moeite voldoende ict'ers te vinden. Dat bleek uit onderzoek van het IT Governance Institute. De ultieme wervingsactie lijken ze dan ook nog niet gevonden te hebben. Is dat een leaseauto of opleidingsmogelijkheden? Computable registreert.

Werkgevers halen van alles uit de kast om de juiste ict’er aan te trekken. En hoewel werknemers tegenwoordig vooral vragen om opleidingen en cursussen, is er nog altijd een flink aantal werkgevers dat bij personeel wil opvallen met spectaculaire wervingsstunts. Denk aan privévliegtuigvluchten of backpackreizen in Australië. 



Eigen opleiding

Toch zijn er nog genoeg bedrijven die zich met name richten op de ontplooiingsmogelijkheden voor hun werknemers. Cisco startte bijvoorbeeld het Partner Talent Network. Tijdens het traject, dat begint met een combinatie van training en detachering bij een van de partners van Cisco, leren de studenten technische vaardigheden en doen ze praktijkkennis op bij het bedrijf waarbij ze werken. Na afloop van de detacheringsperiode gaat de student in vaste dienst bij het betreffende bedrijf. Codast gaat ict'ers zelf opleiden in hun Young Professional Program zodat zij daarna over de specifieke kennis beschikken die het bedrijf nodig heeft. Accenture Technology richt zich op het scholen van aankomende ict'ers. Het bedrijf deelde tijdens de Information Engineering Challenge een vierjarige ict-studie uit.


Bron: Computable
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Schaarse ict'er niet beter beloond
 ICT'er heeft liever opleiding dan leaseauto
 Ict’er vastgehouden door baas
 ICT'er niet meer te paaien met gadgets
 
 
reacties
 
Ad  |   | 
26-08-2008
 | 
08:58 uur
Misschien dat een training ''luisteren naar de klant'' iets is. Het is nog steeds het zwakste punt van het merendeel van de ICTers.
Door eens een keer de beginselen van lean and mean toe te passen op ICT kan naar mijn mening ook een veel beter resultaat van ICT implementaties met veel minder ICTers worden bereikt.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10