zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Unilever gaat de strijd met discountmerken aan

28 juli 2002 - Unilever Bestfoods en Langnese-Iglo voeren hun reclamebudgetten in Duitsland op. Met meer reclamecampagnes moeten de A-merken de stijgende verkopen van discounters zoals Aldi en Lidl bijbenen.

Deze ketens winnen flink marktaandeel met hun eigen, veelal lager geprijsde, merken.



Verdubbeling budget
Bestfoods gaat het reclamebudget in Duitsland met 50 procent opschroeven. Het bedrijf spreekt van de 'de grootste campagne ooit`. Langnese-Iglo mikt zelfs op een `reclamebudgetverdubbeling`.

Kwart eigen merk
Het aandeel eigen merken in Duitsland groeide in 2001 tot ruim 25 procent. In 2000 was dat nog 23 procent. In Nederland schommelt dit percentage rond de 17,9 en is volgens Stichting Merkartikel (SMA) stabiel.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Na invoering AVG nauwelijks meer oog voor privacy en databeveiliging
 Vakantiegeld valt dit jaar voor veel Nederlanders lager uit
 Zo wint u de harten van millennials
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Is uw volgende zakelijke leaseauto een Tesla?
reacties
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten (2) 
Tesla wil meer geld ophalen (1) 
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor (1) 
Record aan kwetsbaarheden zorgt voor meer innovatie in cybersecurity (1) 
HR heeft nauwelijks invloed op de scholingsintentie van medewerkers (1) 
Werknemer neemt vrij voor ziek huisdier (1) 
Werven van nieuwe medewerker kost meer dan 4. 000 euro per persoon (1) 
top10
Tja, je kunt natuurlijk alles wel relativeren!
Slecht functionerende collega’s grootste stoorzender op het werk
Generatie Z is het meest productief op een druk kantoor
Helft Nederlanders kan op vakantie werk niet loslaten
In Nederland solliciteren vooral flexibele, leergierige en nauwkeurige mensen
Aandachtspunten bij het ontwikkelen van visie
Zo wint u de harten van millennials
60’ers vaker inkomen, minder vaak uitkering of pensioen
B2B-marketeers moeten koopgedrag bekijken om klanten te werven
Zwangere vrouw kent haar rechten op de werkvloer niet
meer top 10