zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanttevredenheid Belastingdienst gedaald

24 juli 2002 - Leuker kunnen ze het niet maken, maar wel gemakkelijker, aldus de reclamespot. Die leuze heeft de Belastingdienst vorig jaar niet kunnen waarmaken.

Zowel bedrijven als particulieren zijn een stuk negatiever in hun oordeel over de klantvriendelijkheid van de belastinginners.



Meedenken
Het oordeel van grote ondernemingen over de klantgerichtheid, meedenken en branchekennis van de Belastingdienst was in het jaar 2001 minder positief dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit de 'Fiscale Monitor 2001' die oud-staatssecretaris Bos van Financiën naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Telefonische bereikbaarheid
Uit de monitor blijkt verder dat particulieren niet te spreken zijn over de telefonische bereikbaarheid van de dienst. Van 1999 tot 2001 daalde bijvoorbeeld het percentage particulieren dat aangaf dat de Belastingtelefoon makkelijk te bereiken is van 74 naar 44 procent.

Training en opleiding
In de monitor kondigt Bos een aantal maatregelen aan om de problemen te verhelpen. Zo zullen er meer communicatietrainingen en -opleidingen worden gegeven aan medewerkers die klantcontact onderhouden en worden coaches aangesteld.


Bron: Accountingweb
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10