zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bedrijven willen zichtbare resultaten van hun reclame-Euro's

24 juli 2002 - Bedrijven stoppen minder geld in sponsoring en massamedia en geven meer uit aan direct marketing en public relations. Ook de uitgaven aan online communicatie zitten in de lift.

Bij een enquête onder Duitse communicatiemanagers gaf 60 procent van de ondervraagden aan dat men een trend ziet die weg gaat van klassieke reclamevormen. Ze gaan voor resultaat.



BMW
Aan de lancering van het laatste nieuwe model BMW in de VS kwam bijvoorbeeld geen enkele tv-spot te pas. Het Duitse automerk hield het bij buitenreclame, internet, events en advertenties in special interest-bladen.

Resultaten
Steeds meer willen adverteerders inzicht in de resultaten van hun reclame-Euro's. Niet alleen media, maar ook reclamebureaus merken dat. In de VS is Nestlé al begonnen met een nieuw honoreringssysteem, dat gebaseerd is op uren en daarnaast op een bonus die gerelateerd is aan de bijdrage die de communicatie levert aan de stijging van het marktaandeel.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10