zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CRM kan relatie met de klant schaden

11 juli 2002 - Het invoeren van een systeem van Customer Relationship Management kan gemakkelijk averechts uitpakken. De relatie met de klant kan er slechter in plaats van beter op worden.

Dat blijkt uit onderzoek van de Gartner Group.



Schadelijk
Volgens Gartner levert 55 procent van alle CRM-projecten niet het gewenste resultaat op. Eén op de vijf gebruikers meldt zelfs dat CRM de relatie met klanten eerder schaadt dan baat.

CRM-systemen
CRM-systemen zijn bedoeld om organisaties in staat stellen snel en adequaat klantendata te vergaren, belangrijke klanten te identificeren en ze beter te bedienen. Daarnaast zou CRM de klanttevredenheid verbeteren.

Fouten
Vier veel voorkomende fouten bij het implementeren van CRM zijn:

1. Geen goede voorbereiding
2. Geen aanpassing van de organisatie aan het CRM-beleid
3. Technologie leidend in denken
4. Over-ijverige benadering van klanten na signaleringen in het systeem


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10