zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Online carričrebeurs rukt op

6 mei 2008 - Online carrièrebeurzen bestaan nog maar drie jaar, maar toch kiest nu al 37 procent van de werkzoekenden een online carrièrebeurs boven een traditionele. Dit maakt totaljobs.nl bekend bij de start van clickbeurs.nl, die deze maand voor de derde keer plaatsvindt.

Dat tweederde van de ondervraagden nog altijd de voorkeur geeft aan een traditionele carrièrebeurs is niet vreemd volgens Olivier van Duijn, directeur van totaljobs.nl. "Ondanks dat clickbeurs.nl nu voor het derde jaar wordt georganiseerd is een online carrièrebeurs nog een vrij nieuw concept. Vooral wanneer dit afgezet wordt tegen de traditionele carrièrebeurzen die al jarenlang bestaan. Ik verwacht dat online beurzen de traditionele beurzen in de nabije toekomst voorbij zullen streven." 



Gemak

De voornaamste redenen om voor een online carrièrebeurs te kiezen zijn volgens de ondervraagden: de mogelijkheid om vacatures te bekijken en direct te solliciteren (74 procent), het gemak om de beurs op eigen tempo vanachter de pc te bezoeken (56 procent) en het feit dat de beurs 24 uur per dag gedurende een langere periode bereikbaar is (53 procent). De belangrijkste reden waarom werkzoekenden nog steeds kiezen voor een traditionele beurs is het persoonlijke contact met werkgevers (93 procent). Hierdoor krijgt men een beeld van de mensen die bij een bepaalde organisatie werken. 

Werkomgeving

Uit het onderzoek blijkt ook dat de oriëntatie op een nieuwe werkomgeving de belangrijkste reden is voor het bezoeken van een carrièrebeurs (online of traditioneel). "Persoonlijk contact is natuurlijk een zeer krachtige manier om kennis te maken met een organisatie. Clickbeurs.nl biedt hiervoor een goed alternatief: via de chat-functie is het mogelijk om persoonlijk contact te leggen met een werkgever. Steeds meer organisaties houden zich bezig met employer branding en omarmen initiatieven die hen via internet direct in contact brengen met young professionals, aldus Van Duijn".

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Explosieve groei online recruitment
 Adviesbureaus laten kansen liggen bij online werving
 Online wervingscampagne levert honderden CV's op
 Online carričrenetwerk verslaat overige wervingsmedia
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10