zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Postbus 51 informatie in Goede Tijden Slechte Tijden?

28 augustus 2001 - De overheid moet amusementsprogramma's op tv, sms-berichten, chatten of soaps zoals Goede Tijden Slechte Tijden niet langer vermijden bij het communiceren van overheidsthema's. Dat meent voorzitter Jacques Wallage van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie.

De overheid moet amusementsprogramma's op tv, sms-berichten, chatten of soaps zoals Goede Tijden Slechte Tijden niet langer vermijden bij het communiceren van overheidsthema's. Dat meent voorzitter Jacques Wallage van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie. Hij overhandigde vorige week het rapport 'In dienst van de democratie' aan premier Kok.



Volgens Wallage wordt 16 procent van de bevolking niet bereikt door de overheid, zo schrijft de Volkskrant. Deze mensen kijken vooral naar amusement op de commerciŽle tv of zijn aan het internetten. 'Met humor, een schokeffect of het benadrukken van eigen belang' kan deze groep nog wel worden bereikt. De overheid moet er niet voor terugdeinzen amusementsprogramma's in te schakelen. 'Voorwaarde is wel dat bij zulke programma's duidelijk wordt aangegeven dat de overheid eraan meebetaalt. En bewindspersonen moeten eruit wegblijven', stelt Wallage. Premier Kok zei dat het kabinet zeker nog dit jaar met een standpunt over de communicatie komt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
 Rapport benadrukt belang van gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers
 HR-digitalisering nog altijd meer gericht op HR dan op werknemer
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
India minder aantrekkelijk door krappe arbeidsmarkt (1) 
top10
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Vier tips om burnouts bij werknemers te herkennen
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Tekort aan vaardigheden beperkt financiŽle instellingen om doelstellingen te behalen
Wat de coronacrisis ons leert over het managen van mental health
Cisco publiceert eerste wereldwijde Hybrid Work Index
Bedrijven hebben behoefte aan ondersteuning bij uitvoering wet ingroeiquotum en streefcijfers
Werkenden willen zelf kunnen bepalen wel of niet naar kantoor te gaan
Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
meer top 10