zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Postbus 51 informatie in Goede Tijden Slechte Tijden?

28 augustus 2001 - De overheid moet amusementsprogramma's op tv, sms-berichten, chatten of soaps zoals Goede Tijden Slechte Tijden niet langer vermijden bij het communiceren van overheidsthema's. Dat meent voorzitter Jacques Wallage van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie.

De overheid moet amusementsprogramma's op tv, sms-berichten, chatten of soaps zoals Goede Tijden Slechte Tijden niet langer vermijden bij het communiceren van overheidsthema's. Dat meent voorzitter Jacques Wallage van de Commissie Toekomst Overheidscommunicatie. Hij overhandigde vorige week het rapport 'In dienst van de democratie' aan premier Kok.



Volgens Wallage wordt 16 procent van de bevolking niet bereikt door de overheid, zo schrijft de Volkskrant. Deze mensen kijken vooral naar amusement op de commerciële tv of zijn aan het internetten. 'Met humor, een schokeffect of het benadrukken van eigen belang' kan deze groep nog wel worden bereikt. De overheid moet er niet voor terugdeinzen amusementsprogramma's in te schakelen. 'Voorwaarde is wel dat bij zulke programma's duidelijk wordt aangegeven dat de overheid eraan meebetaalt. En bewindspersonen moeten eruit wegblijven', stelt Wallage. Premier Kok zei dat het kabinet zeker nog dit jaar met een standpunt over de communicatie komt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Met uw team in het buitenland werken: vijf tips
 Vijf procent werknemers Zuid-Limburg komt uit buurlanden
 Een vijfde van de beursgenoteerde bedrijven heeft een positieve impact
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Ontwikkelingen in de markt van drukwerk
Vergroot uw rendement in 2019 door reviews op NederlandReview Review marketing
reacties
Fors minder jongeren gebruiken desktop pc om te internetten (1) 
Werk beďnvloedt privéleven negatief  (1) 
Nederlanders onderschatten beveiligingsrisico’s van computers (1) 
Belangrijke handelspartners Nederland minder stabiel (1) 
Vier apps verantwoordelijk voor 82 procent van mobiel dataverbruik iOS (1) 
Klimaatakkoord zet Nederland in beweging richting duurzame economie (2) 
Evenveel vrouwen als mannen met hbo- of wo-diploma (1) 
top10
Wat organisaties verwachten van de financiële afdeling van 2025
Een derde van de werkenden vindt zichzelf slimmer dan zijn of haar baas
'Er is een cyberoorlog gaande'
Energie en klimaat prominent in provinciale verkiezingsprogramma’s
Helft C-level leidinggevenden voert transformatie-initiatieven door zonder duidelijke strategie
Dit zijn de drie meest voorkomende spearphishing-aanvallen
Verzekeraars streng bij schade aan mobieltje
Flexibel werken maakt bedrijven competitiever
Merken willen in 2019 meer grip krijgen op klantgegevens
Nederlandse zakenreiziger reist liever niet naar onveilige landen
meer top 10