zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bierproducenten profiteren van ' Hiddink-effect' in Zuid-Korea

30 juni 2002 - Grolsch en Heineken profiteren van de successen van het Zuid-Koreaanse elftal tijdens het WK Voetbal. Dankzij het 'Hiddink-effect' steeg de omzet van zowel Grolsch als Heineken met tientallen procenten.

Grolsch is het biermerk dat het meest wordt geschonken in de stamcafes van Guus Hiddink in Varsseveld.



Hiddink op handelsmissie?
Het Nederlandse bedrijfsleven hoopt te profiteren van de positieve PR van de Zuid-Koreaanse bondscoach. Er staat reeds een handelsmissie in de startblokken om het Nederlandse bedrijfsleven de Koreaanse markt binnen te loodsen. Staatssecretaris Ybema van Economische Zaken hoopt dat Hiddink bereid is mee te gaan op die missie. Dat is nog allerminst zeker, want Hiddinks manager heeft aangegeven dat de bondscoach voorlopig rust wil.

Daewoo
Zuid-Koreaanse producten lijken in Nederland ook op meer sympathie te kunnen rekenen. Eén Daewoo-dealer verkocht in een weekend 150 auto's.


Bron: Sales Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10