zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument strooit met euro's

28 juni 2002 - De Nederlandse consument laat zich niet afschrikken door de tegenvallende economische resultaten. Blijkbaar geldt nog steeds: "Wie het breed heeft, laat het breed hangen".

Men gaf in de eerste vier maanden van dit jaar 1,4%, geschoond voor prijsstijgingen, meer uit dan in dezelfde periode van vorig jaar. Dit percentage komt overeen met de groei van de consumentenbestedingen in heel 2001



Kleding en schoeisel favoriet
De consument shopt vooral voor kleding, textiel, schoenen en tassen. Maar ook de auto is nog steeds in trek. En ook de verhalen over de prijsstijgingen veroorzaakt door de euro deden de consument niet terugdeinzen voor extra aankopen. In april werd 3,5% meer uitgegeven voor duurzame goederen. En ook werd in april veel meer besteed aan voedings- en genotmiddelen.

Tegenvallende resultaten horeca
De dienstensector groeide, voor de achtste opeenvolgende maand, weer met 2%. In het totaal is de groei dus tamelijk stabiel. Alleen de horeca had het moeilijk, daar werd in de eerste vier maanden van dit jaar, gecorrigeerd voor de inflatie, minder uitgegeven. Je vraagt je bij deze cijfers onwillekeurig af of de consument nog steeds het verschil tussen euro's en guldens niet weet.


Bron: DFT.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10