zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier gouden reclametips

19 juni 2002 - Het marketingbudget van bedrijven moet niet lijden onder een recessie, vindt een meerderheid van de bezoekers en abonnees van Managersonline.nl. Maar om dat intern te verkopen is nog een hele klus. Freddy Heineken zei ooit: 'De helft van ons marketingbudget wordt niet effectief besteed, we weten alleen niet welke helft'.

Misschien helpen deze gouden regels:



1. Herhaling
Gemiddeld moet iemand een blad 7 tot 9 keer lezen voordat hij uw advertentie waarneemt. Zien is echter nog niet lezen. De lezer moet de advertentie gemiddeld ook nog eens 3 keer zien voordat de boodschap tot hem is doorgedrongen. 3 x 9 = 27 plaatsingen!

2. Adverteren is geen kunst
Hoewel reclamebureaus jaarlijks gretig uitzien naar allerlei gouden medailles en trofeeën, is adverteren geen kunst, maar een zakelijke actie. Een mooie campagne betekent nog geen mooie omzet. Wees gerust irritant, agressief, voeg coupons toe en verleid schaamteloos!

3. Wijk af
Iedereen adverteert, vraag u daarom af hoe u zich kunt onderscheiden. Denk aan een afwijkend formaat of een afwijkende kleurstelling. (adverteer bijvoorbeeld zwart/wit op een full-color pagina - lekker goedkoop en heel effectief!)

4. Emotie versus logica
Bedenk: voor een product dat mensen al kennen werken emotionele argumenten het best. Is uw product nog niet bekend bij uw publiek, volsta dan met rationele argumenten.

U kunt stemmen op de vraagstelling: 'Moet het marketingbudget er tijdens een recessie ook aan geloven?'. Lees verder...


Bron: SalesQuest
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10