zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tot welke 'logo lifestyle' behoort u?

19 juni 2002 - Het gedrag van consumenten is volgens marketingonderzoekers in te delen naar de merken waar ze zich goed bij voelen. Merken zijn helemaal niet passé, sterker nog er is sprake van een heuse 'logo lifestyle'.

Welke lifestyle past bij u?



Logo lifestyles
Volgens het vakblad Eye stelt de consument zijn of haar levensstijl samen op basis van een voorkeur of afkeer voor bepaalde merken. Eye onderscheidt een viertal 'logo lifestyles':

1. Sociologo
Consumenten die zich kritisch opstellen ten opzichte van merken. Zij accepteren alleen merken die maatschappelijke verantwoordelijkheid nastreven. Voorbeelden zijn Kuyichi (maatschappelijk verantwoorde jeans), Amnesty International en Fair Trade.

2. Fashion logo
Consumenten die die verslaafd zijn aan mode en merken. Zij gebruiken merken om te laten zien dat ze weten wat in is. Favoriete merken zijn Gucci, Prada, DKNY, Nike, Adidas en Puma.

3. Loyal logo
In dit geval wordt gekozen voor merken die bewezen hebben dat ze betrouwbaar en tijdloos zijn. De favorieten zijn Burberry`s, Volkswagen, Rolex en Samsonite.

4. Fun logo
De aanhangers van deze lifestyle maken zich geen zorgen om de dag van morgen. Hun wereld is die van de vermaakindustrie met favoriete merken als Six Flags, MTV, Sony en WarnerBrothers.


Bron: MKBnet.nl
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10