zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten zijn technofoob

17 juni 2002 - Marketeers moeten oppassen met het toevoegen van nieuwe snufjes aan hun producten. Veel consumenten zijn angstig voor nieuwe technologie omdat ze denken dat het product daardoor sneller kapot gaat of ingewikkeld is in het gebruik.

Dat meldt de Journal of Consumer Research. Het mislukken van internet via de tv en WAP op de mobiele telefoon zouden daardoor verklaard kunnen worden.



Eenvoudige bediening
Bedrijven doen er goed aan vooraf te informeren of hun klanten technologische vernieuwingen kunnen waarderen. Indien dat het geval is, is het noodzakelijk te zorgen voor een eenvoudige bediening. Nieuwe producten die lastig zijn te bedienen of te gebruiken lopen een groot risico te mislukken. Is het product wel eenvoudig in het gebruik, dan is het belangrijk daarover goede consumentenvoorlichting te geven.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10