zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier kenmerken van succesvolle samenwerking financial-adviseur

21 december 2007 - Het managen van de relatie is van grote invloed op het succesvol inhuren van een consultant. Dit blijkt uit onderzoek van de Missouri-Columbia University en de Kansas State University naar het kiezen van consultants door financiële dienstverleners.

De studie toont aan dat financials externe adviseurs inhuren om enerzijds de flexibiliteit van de staf te vergroten en anderzijds te profiteren van de expertise van consultants. Deze voegen waarde toe doordat ze gespecialiseerd werk leveren, medewerkers kunnen trainen en omdat ze praktijkkennis van andere ondernemingen meenemen in hun advies. Ook worden ze gevraagd voor het managen van verandering en omdat ze onafhankelijk en objectief zijn. 



Succesfactoren

Financials maximaliseren de waarde van de consultant door de relatie met hem zorgvuldig te managen. Uit analyse van best practices blijkt dat de meest succesvolle ventures vier karakteristieken gemeen hebben:
- Kosten zijn niet altijd de belangrijkste factor;
- alles draait om het opbouwen van de relatie;
- de opdrachtgever houdt de regie in handen;
- de organisatie houdt oog voor de eigen behoeften en het hieraan inherente maatwerk, risk assessment en strategische planning zijn hiertoe belangrijke tools.


Bron: Strategic Finance, MD Weekly
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consultants laten miljoenen aan omzet liggen
 Organisatieadviseur moet twijfel bespreken met klant
 Drie kenmerken van de betere adviesbureaus
 Jaarlijks voor miljarden weggegooid aan adviesdiensten
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10