zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers hebben moeite met 'bijna-rijken'

13 juni 2002 - Een groeiende groep consumenten is niet in te delen in de traditionele doelgroepen van marketeers: de bijna-rijken. Dat zijn mensen voor wie massaproducten niet aantrekkelijk zijn maar voor wie dure luxegoederen buiten hun budget vallen.

Traditionele marketingstrategieen zijn erop gericht koopgedrag van consumenten te stimuleren door de creatie van nieuwe producten of nieuwe toepassingen van bestaande producten. De bijna-rijken vragens volgens een artikel in Harvard Business Review om een andere benadering.



Drie benaderingen
Om de bijna-rijken te bereiken moeten marketeers de keuzes van die doelgroep beinvloeden. Dat kan op drie manieren. In de eerste plaats door slimmer en afhankelijk van doelgroep en product te prijzen. Voorts moeten producenten hun aanbod op een voor de consument aanvaardbare wijze differentieren zonder een eliteproduct te creeren. Het verbreden van de distributiekanalen is een derde optie: het tegelijkertijd behouden van een bepaalde schaalgrootte en het aanbieden van gedifferentieerde producten (de winkel in een winkel).


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10